اخبار چاپ

تا کنون در نمایشگاه آینده چاپ ایران اتفاق افتاد…

تا کنون در نمایشگاه آینده چاپ ایران اتفاق افتاد...

حضور هیات‌های تجاری کشورهای منطقه در نمایشگاه آینده چاپ ایران

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه آینده چاپ ایرانIFPEX)؛ نشست خبری نمایشگاه «آینده چاپ ایران»، صبح امروز (شنبه ۱۲ آذرماه) با حضور هومن حاجی‌پور، معاون کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران؛ بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و رئیس نمایشگاه؛ هومن محمدی، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ؛ محسن شمس، نماینده دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسی خانمرادی، مدیر اجرایی نمایشگاه در محل اتاق بازرگانی تهران، برگزار شد.

در ابتدای این نشست، بابک عابدین در سخنی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه، عنوان کرد: این نمایشگاه همان‌گونه که از اسمش مشخص است برای آینده چاپ ایران هدف‌گذاری شده است، با تمرکز بر اینکه می‌خواهیم این نمایشگاه به یک مرکز بین‌المللی ارائه خدمات و تکنولوژی‌های صنعت چاپ و بسته‌بندی در داخل و خارج کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: می‌خواهیم برای آینده پایگاهی در ایران ایجاد کنیم که صنعتگران و نوآوران همچنین فعالان چاپ بین‌الملل نیز برای ارائه آخرین تکنولوژی‌ها در ایران حضور پیدا کند تا یک قطب تخصصی برای بازدیدکنندگان خارجی ایجاد شود.

مجله نمایشگاه آینده چاپ ایران 

عابدین با بیان اینکه این قطب اختصاصی می‌تواند منبعی برای نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های صنعت چاپ ایران در خاورمیانه به شمار آید، عنوان کرد: با توجه به مرزهای مشترکی که با کشورهای مصر‌ف‌کننده و تولیدکننده چاپ و بسته‌بندی داریم، تلاش داریم یک درآمد خوب برای کشور از طریق حضور بازدیدکنندگان تخصصی داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: هدف اصلی ما این است که یک نمایشگاه تخصصی و حرفه‌ای برگزار کنیم، در این زمینه یکسری فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه تبلیغات داشتیم و داریم، علاوه بر آن نیز در سایت نمایشگاه بازدیدکننده تخصصی زیر 16 سال برای بازدید از نمایشگاه ثبت‌نام نخواهند شد.

عابدین با بیان اینکه تمرکز ما بر این است که بازدیدکنندگان حرفه‌ای در نمایشگا‌ه آینده چاپ ایران داشته باشیم، گفت: در این زمینه با مصرف‌کنندگان چاپ و بسته‌بندی که برندهای صنعتی معتبر هستند هماهنگی‌های لازم برای حضور در این رویداد انجام شده است.

وی همچنین به بخش بین‌الملل این نمایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: طی تعاملی که با معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی داشتیم، قرار است با اتاق‌های مشترک دو کشور رایزنی‌های انجام دهند تا از هفت کشور هیات‌های تجاری تخصصی در نمایشگاه داشته باشیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ ادامه داد: این هیات‌های تجاری از کشورهای افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، روسیه، عراق، اقلیم کردستان و سوریه هستند که سه روز و دو شب اقامت رایگان و رفت و آمد به نمایشگاه برای این گروه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم این هیات‌های تجاری به صورت تخصصی در حوزه چاپ باشند، افزود: در این زمینه افراد حلقه اتصال بین‌الملل به شمار می‌آیند و این افراد یا چاپخانه‌دار یا مصرف‌کننده بسته‌بندی و چاپ هستند، به همین منظور در سایت پنلی ایجاد شده تا هیات‌های تجاری سایر کشورها نیز بتوانند برای حضور ثبت‌نام کنند.

عابدین با طرح این موضوع که بازدید هدفمند یکی از اهداف اصلی این اقدام است، گفت: از سوی دیگر دفتر امور چاپ معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان متولی حوزه چاپ در این رویداد حضور دارند، زیرا برای چشم‌انداز اقتصادی ایران و توسعه صادرات غیرنفتی به حمایت‌های لازم نیاز داریم.

به گفته وی، میز خدمتی برای ارائه خدمت به چاپخانه‌ها در غرفه دفترچاپ پیش‌بینی شده است و از جمله خدماتی که از سوی این اداره کل ارائه می‌شود می‌توان به صدور پروانه تاسیس چاپخانه، صدور مجوز محتوایی چاپ، صدور مجوز صادراتی محصولات و کالای چاپی و صدور مجوز واردات و تکنولوژی‌های وارداتی اشاره کرد.

رئیس نمایشگاه‌ آینده چاپ ایران در ادامه به حضور معاونت امور کسب و کار اتاق بازرگانی تهران در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: همچنین انجمن‌ها و اتحادیه‌های همگن فعال صنعت چاپ و نشریات تخصصی حوزه چاپ و بسته‌بندی نیز در این رویداد حضور دارند.

وی افزود: در بخشی از نمایشگاه نیز میز خدمت مشاوره حقوقی پیش‌بینی شده است تا برای عقد قراردادهای بین‌المللی و ارائه اطلاعات حقوقی به فعالان این حوزه مشاوره بدهند.

عابدین با بیان اینکه نمایشگاه از 20 تا 23 دی ماه هر روز از ساعت 10 تا 19 در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد، توضیح داد: پنج هزار مترمربع فضای اولیه نمایشگاه است که امکان افزایش آن تا هفت هزار مترمربع وجود دارد.

در ادامه این نشست، هومن حاجی‌پور نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه، عنوان کرد: این نمایشگاه مهم است زیرا همه فعالان و بازیگران صنعت چاپ در آن حضور دارند و علاوه بر عرضه‌کنندگان خدمات صنعت چاپ، مصرف‌کنندگان صنایع وابسته هستند نیز در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: معتقدم باید منابع و مراجعی در کشور داشته باشیم که آینده را تا رسیدن به نقطه طلاقی و دستاوردهای آتی پیش‌بینی کنند تا به مرور رویکرد، نیاز و تقاضاهای جدید بازار فراهم شود.

حاجی‌پور با بیان اینکه حضور مجموعه‌های دانش‌بنیان در این رویداد به تقویت نمایشگاه کمک می‌کند، گفت: در این زمینه طبق هماهنگی با معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری رایزنی‌هایی شده است تا کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار ایجاد شود، امیدواریم پس از کسب مجوزهای لازم همزمان با نمایشگاه، از این کانون رونمایی کنیم.

وی همچنین یادآور شد: امیدواریم تاسیس و راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری بسته‌بندی کشور زیر نظر ریاست جمهوری توسط اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ نیز به زودی رقم بخورد و اتفاق‌های خوبی در این حوزه رقم بخورد.

حاجی‌پور با اشاره به حضور معاونت امور کسب و کار اتاق بازرگانی تهران در این رویداد، توضیح داد: عموما در نمایشگاه‌هایی که بازدیدکنندگان تخصصی دارند و صاحبان صنعت و تجارت نیز در آن حضور دارند، غرفه داریم؛ در این نمایشگاه نیز تمام خدمات اتاق تهران شامل صدور و تمدید کارت بازرگانی، صدور کد کارگاهی، صدور گواهی 186 مالیاتی، ثبت شرکت، تغییرات ثبت، ثبت برند و … ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های تخصصی نیز به تناسب نیاز و ظرفیت برگزار خواهیم کرد، گفت: کارگاه عملیاتی درباره مسائل مالیاتی، تامین اجتماعی، گمرک، محیط زیست و … نیز در این رویداد ارائه می‌شود.
دیگر سخنران این نشست، محسن شمس بود. وی در سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد، گفت: با توجه به پیشرفت‌ چاپ و تکنولوژی‌های جدید، برگزاری و تعدد هرچه بیشتر نمایشگاه‌های تخصصی باعث ایجاد انگیزه، رقابت و تلاش رو به جلوی این حوزه وسیع می‌شود.

وی ادامه داد: طی سالیان گذشته نمایشگاه‌های تخصصی‌ای در حوزه چاپ نداشتیم، اما به تازگی سه نمایشگاه تخصصی چاپ در طول سال برگزار می‌شود که با برگزاری نمایشگاه آینده چاپ ایران، این تعداد به چهار می‌رسد که باعث خوشحالی است.

شمس با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه چاپ از این رویداد تخصصی استقبال می‌کند، افزود: دفتر امور چاپ و نشر به عنوان حامی معنوی در کنار مجریان نمایشگاه حضور دارند و خدمات راهنمایی مختلفی به صنف این حوزه ارائه می‌دهد.

«آینده چاپ ایران» می‌تواند بارانداز صادرات صنعت چاپ کشور باشد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه «آینده چاپ ایران»، به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ایرنا، مجید محمدخانی، مدیر بازاریابی و تبلیغات شرکت تجارت ایران مال با اشاره به برگزاری این رویداد در دی ماه سال ۱۴۰۱، گفت: ستاد اجرایی نمایشگاه، در نخستین تجربه برگزاری IFPEX تاکنون به صورت مقتدرانه و قوی عمل کرده‌اند و برنامه‌های نمایشگاهی ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند؛ بنابراین در انتظار یک رویداد متفاوت و موثر هستیم.

وی با اشاره به حمایت اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران از این رویداد، ادامه داد: شرکت سایان ایمان، مجری برگزاری IFPEX تا به امروز به صورت حرفه‌ای و در بازه‌های زمانی درست و مناسب روند اطلاع‌رسانی و جذب برندهای مقتدر این صنعت را مدیریت کرده‌ است. من تجربه حضور در نمایشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی زیادی را دارم و به‌نظرم سبک برگزاری این نمایشگاه، مبتنی بر ساختاری موفق و جذاب است.

محمدخانی با بیان اینکه اقدامات صورت‌گرفته تا اینجای کار، به مراتب بیشتر از توقعی است که می‌توان از نخستین دوره برگزاری یک نمایشگاه تخصصی داشت، عنوان کرد: این نمایشگاه تا امروز کارنامه روشنی داشته است و امیدوارم در سال‌های آتی نیز شاهد توسعه و موفقیت هرچه بیشتر آن باشیم.

وی همچنین درباره نحوه معرفی و اطلاع‌رسانی نمایشگاه نیز توضیح داد: در این حوزه نیز مدیران برگزاری نمایشگاه تاکنون به خوبی عمل کرده‌اند و شاهد تبلیغات گسترده این رویداد در رسانه‌ها، سطح شهر و فضای مجازی هستیم که نسبت به بازه زمانی یک ماهه پیش رو، می‌توان نتایج موثری را برای آن پیش‌بینی کرد.

محمدخانی به مشارکت و حمایت گسترده انجمن‌ها، سندیکاها و تشکل‌های تخصصی حوزه چاپ و صنایع وابسته اشاره کرد و گفت: تشکل‌های حاضر در این نمایشگاه، همگی با این رویداد ارتباط مستقیم دارند و حضور هر یک از آن‌ها به پربار شدن آن کمک می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های مجموعه نمایشگاهی ایران مال، گفت: شکی نداشته باشید که نمایشگاه در محیطی متفاوت و بی‌نظیری برگزار خواهد شد؛ به طوری که نمونه آن در ایران نیست، تمام ساختار آن جدید و با کاربردهای تخصصی مثل برگزاری کنگره‌ها و نشست‌های تخصصی است.

مدیر بازاریابی و تبلیغات شرکت تجارت ایران مال همچنین با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه در شرایط کنونی یک اقدام مثبت است، عنوان کرد: معتقدم نمایشگاه آینده چاپ ایران همانطور که از عنوانش مشخص است، آتیه خوب و آینده روشنی دارد و می‌تواند باراندازی برای صادرات صنعت چاپ ایران و کمکی شایان به تولیدات داخلی باشد.

محمدخانی همچنین اشتغال‌زایی را از نتایج این رویداد اقتصادی ویژه دانست و گفت: صنایع مختلفی به چاپ وابسته هستند و اگر تولید و اشتغال در این صنعت توسعه پیدا کند، هر یک از این بخش‌ها نیز رونق پیدا خواهند کرد.

او تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتاق بازرگانی ایران حامیان معنوی برگزاری نمایشگاه هستند، از آنجایی که این نهادهای تخصصی به صورت مستقیم با بدنه صنف در ارتباط هستند، حمایت و حضور آن‌ها در این رویداد به رونق تولید و صادرات در چاپ و بسته‌بندی کمک می‌کند.

نمایشگاه آینده چاپ ایران ۲۰ تا ۲۳ دی ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.

 

نمایشگاه IFPEX رویداد متفاوتی خواهد بود از دیدگاه سعید حاجیلو رئیس هیئت مدیره هلدینگ کیمیای نقش الماس

سعید حاجیلو مدیرعامل مجتمع چاپ نقش الماس در سخنانی با اشاره به نخستین تجربه برگزاری این نمایشگاه، عنوان کرد: با توجه به سیاست‌گذاری‌ها و اطلاع‌رسانی برای مخاطبان خاص جهت بازدید از نمایشگاه در صنوف مختلف که مشتری واحدهای تولیدی چاپ هستند، شاهد رویداد متفاوتی خواهیم بود.

وی با اشاره به حضور برندها و شرکت‌های معتبر حوزه غذایی، بهداشتی و آرایشی در این رویداد، افزود: اطمینان دارم کسانی که در این نمایشگاه حضور دارند اگر با برنامه‌ریزی و هدف جلو بیایند، دست خالی از آن برنخواهند گشت؛ زیرا ظرفیت‌های بالایی در این حوزه وجود دارد.

حاجیلو گفت: طی سال‌های اخیر، شیوع بیماری کرونا موجب شد که تبادلات و همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی رونق زیادی نداشته باشد؛ اما اکنون که در دوران پساکرونا قرار داریم، می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در حوزه چاپ برای توسعه روابط بین‌الملل خود سود ببریم.

وی تاکید کرد: با توجه به حضور هیات‌های خارجی و منطقه‌ای در این رویداد،‌ می‌توان گفت برای همه بخش‌های صنعت چاپ مفید و کارا خواهد بود و ماحصلی برای هر بخش به همراه دارد.

مدیرعامل مجتمع چاپ نقش الماس با اشاره به وجود بازار رقابتی در صنعت چاپ کشور، گفت: از نظر نیروی انسانی، هزینه‌های جاری و .. موقعیت‌ها و مزیت‌های مناسبی در کشور ما است تا بتوانیم سفارش‌های چاپی بین‌المللی داشته باشیم.

وی همچنین درباره برنامه‌های این مجموعه برای حضور در نمایشگاه گفت: یک سری محصولات به سبد کالایی ما اضافه شده است و این محصولات را برای بازار هدف خود در کشورهای همسایه و شمال ایران در نمایشگاه عرضه می‌کنیم.

حاجیلو در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی مدیران نمایشگاه برای حضور بازدیدکنندگان و هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف، عنوان کرد: ما از این فرصت استفاده کردیم تا جدیدترین محصولات خود در حوزه‌های مختلف را در نمایشگاه ارائه کنیم.

نمایشگاه آینده چاپ ایران ۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.

پیش‌بینی فضای پرس سنتر در نمایشگاه IFPEX اقدامی جالب برای اولین بار در ایران متفاوت با نمایشگاه های دیگر

خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای می‌توانند همزمان با برگزاری نمایشگاه IFPEX در دی ماه امسال، از تسهیلاتی که برگزارکنندگان برای رسانه‌ها و اهالی رسانه پیش‌بینی کرده‌اند، بهره‌مند شوند.

مسئولان برگزاری IFPEX با در نظر گرفتن فضای پرس سنتر در نمایشگاه آینده چاپ ایران، امکانات مورد نیاز را برای پوشش خبری اخبار و رویدادها، همچنین تولید، تنظیم و ارسال خبر در دسترس خبرنگاران در طول برگزاری نمایشگاه قرار خواهد داد.

فعالان رسانه‌ای با حضور در این نمایشگاه می‌توانند در زمینه تولید گزارش، عکاسی و تصویربرداری در فضای نمایشگاه با کارت خبرنگاری که برای آن‌ها صادر خواهد شد، به راحتی فعالیت کنند.

قابل ذکر است که تعدادی از رسانه‌ها و نشریات تخصصی صنایع چاپ و بسته‌بندی در نمایشگاه IPEX صاحب غرفه خواهند بود.

نمایشگاه «آینده چاپ ایران» 20 تا 23 دی ماه از ساعت 10 تا 19 در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.

از این رو به پاس حمایت حرفه ای و جالب تمام گزارشات و اطلاعات نمایشگاه آینده چاپ ایران بصورت کاملا مستقیم در تمام فضاهای چاپشو با مخاطبین به اشتراک گذاشته میشود.

تمرکز IFPEX بر توسعه توان صادراتی فعالان چاپ کشور است،نمایشگاهی برای فعالیت صادراتی در حوزه چاپ و بسته بندی ایران

موسی خانمرادی، مدیر اجرایی نمایشگاه «IFPEX» با اشاره به برگزاری این رویداد در مرکز نمایشگاهی ایران مال، عنوان کرد: در این نمایشگاه میزبان حدود 80 شرکت فعال در زمینه چاپ و بسته‌بندی در فضایی افزون بر 4500 مترمربع خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ایران مال یکی از بزرگترین مراکز تجاری خاورمیانه و جهان است، ادامه داد: این مرکز بین‌المللی فضاهایی منحصربه‌فرد، خدمات و امکاناتی مناسب همچون سالن نمایشگاهی استاندارد، پارکینگ عمومی و ویژه غرفه‌داران، انواع کافی شاپ و رستوران و … در اختیار دارد که زمینه را برای برپایی شایسته نمایشگاه آینده چاپ ایران مهیا ساخته است.

خانمرادی افزود: نمایشگاه «آینده چاپ ایران» در سالن E1 این مرکز برگزار می‌شود که این طبقه سالن اصلی مجموعه نمایشگاهی ایران مال است که سالن نمایشگاهی، تراس، فضای نشیمن و استیج (مجهز به ویدئو وال برای برگزاری مراسم و برنامه‌های آموزشی) را دربر دارد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه برای ساخت غرفه‌های پیش ساخته از سیستم غرفه‌سازی مدولار- دکوراتیو (Quick Wall) استفاده شده است، توضیح داد: این سیستم بر اساس آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا اجرا شده و غرفه‌های پیش ساخته را از سازه‌های مدولار فعلی متمایز می‌کند.

خانمرادی با اشاره به امکاناتی که غرفه‌داران می‌توانند از آن استفاده کنند، توضیح داد: اتاق‌های مذاکرات یکی از این امکانات است که 6 اتاق اختصاصی با ظرفیت ۸ نفر را شامل می‌شود و هر اتاق به صورت مجزا از یکدیگر، برای برگزاری انواع جلسات تجاری و انعقاد قرارداد پیش‌بینی شده است. همچنین اتاق ورکشاپ با ظرفیت ۲۴ نفر دارای تجهیزاتی شامل لپ‌تاپ و نمایشگر نیز یکی دیگر از این امکانات برای غرفه‌داران است.

وی با اشاره به اختصاص اتاق سمینار با ظرفیت ۳۰ نفر برای برگزاری انواع سمینارهای تخصصی و کلاس‌های آموزشی، گفت: یک اتاق کنفرانس نیز با ظرفیت ۱۲۰ نفر دارای تجهیزات صوتی و تصویری شامل ویدیوپروژکتور، لپ‌تاپ و نمایشگر برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

خانمرادی با بیان اینکه ما در این نمایشگاه به دنبال جایگزین شدن با هیچ نمایشگاهی نیستیم، افزود: نمایشگاه آینده چاپ ایران با تمرکز بر توسعه توان صادراتی فعالان صنعت چاپ کشور و گسترش ارتباط با کشورهای منطقه و همسایه فعالیت‌های خود را در گام نخست دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: ما در نمایشگاه «آینده چاپ ایران» سعی می‌کنیم با ارائه بهترین خدمات نمایشگاهی، زمینه‌ساز آینده‌ای درخشان برای صنعت چاپ کشور باشیم.

نمایشگاه آینده چاپ ایران ۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.

برای مشاهده مجله آینده چاپ ایران اینجا کلیک کنید.

و هنوز اتفاقات جالبی در نمایشگاه آینده چاپ ایران قرار است رقم بخورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *