مجله بسته بندی

معرفی بهترین کارتن سازی های ایران – آشنایی با مراحل کارتن سازی

نحوه تولید کارتن - کارتن سازی

بهترین کارتن سازی های ایران

در این مقاله قصد داریم تا با بررسی کامل ورق های کارتن و نحوه تولید آن در ابتدا شمارو با انواع کارتن بسته بندی آشنا کنیم و در انتها با معرفی بهترین کارتن سازی های ایران کمکتون کنیم تا با مجهزترین و کاملترین کارخانه های کارتن سازی در ایران آشنابشید و همکاری کنید.

جعبه های مقوایی یکی از محصولات اصلی صنعت بسته بندی هستند که توسط کارتن سازی تولید میشوند.

اما به راحتی نمی توان فراموش کرد که جعبه های مقوایی که به طور منظم مورد استفاده قرار میگیرند ، زمانی درختان بزرگی بوده اند.

مراحل تولید ورق کارتن

فرآیند تبدیل درختان به مقوا چگونه است؟

یک جعبه مقوایی اساساً از فلوت (ساخته شده از کاغذ بازیافتی) ساخته شده است که بین دو آستر قرار دارد.

اکنون بسیار معمول است که این آسترها نیز از تعداد قابل توجهی از محتوای بازیافتی تشکیل می شوند که از مقوای قدیمی یا سایر منابع کاغذ دست دوم تهیه می شوند.

با این حال برای ساخت جعبه های با کیفیت بالا از مقوای فلوت شده استفاده می شود.

در حقیقت ، بازیافت یا عدم بازیافت کاغذ خیلی مهم نیست (منظورمون رو جلوتر متوجه میشید)، در نهایت این کار همیشه به عنوان کاغذ بکر و از درختانی که قطع شده اند ساخته می شود یعنی اول و آخر برای شروع ساخت ورق کارتن از قطع درختان و سپس تا حدودی به بازیافت سپرده میشوند

برای مشاهده لیست کارتن سازی های ایران  اینجا کلیک کنید.

 

مواد تشکیل دهنده ورق کارتن

هنگام ساخت جعبه ها ، دو نوع آستر متفاوت وجود دارد، این ماده ای است که در بالا و پایین ورق فلوت قرار دارد و یک صفحه مقوایی را ایجاد می کند.

به طور معمول ، جعبه های مقوایی دارای یک آستر داخلی کاغذ ، و یک مقوای کرافت بیرونی هستند.

 

مزایای مقوای کرافت

به دلیل اینکه مقوای کرافت کیفیت بهتری نسبت به کاغذ داخلی دارد و از تولید بهتری برخوردار است تا قابلت چاپ روی آن بهتر باشد. مقوای کرافت همچنین از مزیت مقاومت بیشتر در برابر نفوذ آب برخوردار است که از مزایای استفاده از آن برای لایه ی بیرونی است که تا حدودی کارتن بسته بندی شما از برخورد آب محافظت شود.

 

انواع مقوا کارتن کرافت 

برای بدست آوردن مقوا کرافت بکر و صاف مناسب برای چاپ ، باید از درختانی با چوب نرم استفاده شود که به طور معمول دارای الیاف بلندتری هستند ،

  • مانند درختان کاج و صنوبر

بیشتر کاغذهای اروپایی با استفاده از درختان جنگل های پایدار انگلیسی استفاده میشوند که برای هر درخت قطع شده دو درخت می کارند.

الیاف بلند همچنین از نظر کشش بهتر هستند ، به همین دلیل است که مقوا کرافت اغلب دارای مقاومت در برابر پارگی و ترکیدگی بالا است.

چرا رنگ مقواهای کرافت در کارتن سازی متفاوت است؟

شکل مقوا کارتن کرافت می تواند بسته به نوع درختی که از آن آمده است متفاوت باشد ، به عنوان مثال مقوا کارتن کرافت تشکیل شده از صنوبر اسکاندیناوی ، کاج و توس نقره ای دارای رنگ قهوه ای تیره است.

انواع مقوا یا کارتن کرافت و تفاوت رنگ آن ها

مقوای کرافت روسی

مقوای کرافت روسی

مقوای کرافت روسی

کرافت روسی تشکیل شده از صنوبر اسکاندیناوی ، کاج و توس نقره ای،قهوه ای متفاوتی نسبت به سایر مقواهای کارتن کرافت دارد و با لکه های تیره به نظر می رسد .

مقوای کرافت برزیلی

مقوای کرافت برزیلی

مقوای کرافت برزیلی

در برزیل از اکالیپتوس و صنوبر استفاده می شود و مقوا کرافت تولیدی آنها قهوه ای روشن است ،

مقوای کرافت چینی

مقوای کرافت چینی

مقوای کرافت چینی

در مقواهای کرافتی که از درختان چینی ساخته میشود به دلیل وجود زیاد کاه در کرافت ، رنگ مایل به زرد دارند.

کاغذهای معمولی داخلی جعبه مقوایی معمولاً از درختان چوب سخت که الیاف کوتاه دارند یا کاغذهای بازیافتی ساخته می شوند به همین دلیل ارزان تر و کیفیت کمتری دارند.

چوب سخت شامل بلوط ، چنار ، توس و شاه بلوط است و بیشتر به طور عمده از جنگل های پایدار تهیه می شود.

کاغذ کرافت و کاغذ داخلی جعبه مقوایی برای ایجاد مقوای فلوت در بین آسترها استفاده می شود که در نهایت یک مقوای محکم ایجاد می کند.

فلوت ها هم در کارتن سازی انواع مختلفی دارند که بهترین کارتن سازی های ایران که در ادامه مطلب بهتون معرفی میکنیم با توجه به وزن محصول شما و همچنین سفارشتون از انواع مختلف فلوت در تولید کارتن بسته بندی شما استفاده میکنند.

مراحل تولید خمیر مقوا

برای ایجاد کاغذ ، یک فرآیند طولانی درگیر است تا اطمینان حاصل شود که تراشه های چوبی که پالپ می شوند تمیز و مناسب برای کارتن سازی هستند.

برای شروع ، درختان بریده می شوند و برای تولید مقوا،تنه های درختان تراشیده می شوند.

این کار با عبور از دستگاه مخصوص تراشیده میشوند.

سپس این تراشه ها از طریق یکی از دو فرآیند:

خمیرمایه مکانیکی یا خمیرمایه شیمیایی تبدیل میشوند.

 

خمیرمایه مکانیکی در مقوا سازی

شامل سنگ زنی که باعث تغیر حالت چوب به الیاف سلولزی مخصوص مقوا سازی با فرآیند ساختن چوب های جدا شده در برابر یک سنگ چرخان برای ایجاد یک خمیر کاغذ است.

این سنگ با آب پاشیده می شود تا الیاف موجود در سنگ پالپ را از بین ببرد ، اما منجر به حذف کمی لیگنین (ماده ای غیر الیافی از چوب) می شود که الیاف را به هم متصل می کند و کیفیت کاغذ را کاهش می دهد ،

با این وجود کاغذ مکانیکی هزینه کمی دارد و تولید بیشتری دارد.

برای مشاهده کارخانه های ورق سازی به دسته بندی تولید و فروش انواع کاغذ و مقوا چاپشو مراجعه کنید.

 

خمیرمایه شیمیایی در مقوا سازی

شامل ‘پختن’ تراشه های چوب برای کاهش مواد اولیه فیبرهای سلولزی مخصوص است.

دو نوع پخت شیمیایی وجود دارد :

  1. سولفیت
  2.  سولفات

که هر دو منجر به جداسازی بهتر و کاهش لیگنین برای تولید کاغذ و مقوا با کیفیت بهتر می شوند.

محبوب ترین این دو فرآیند سولفات است که شامل استفاده از محلول های قلیایی برای هضم چوب و افزودن سولفات سدیم برای افزایش قدرت پالپ است – این فرایندی است که مقوای کرافت از آن می آید زیرا از کلمه سوئدی “قوی” میاید.

از هر دو این فرایندها در تولید کاغذ کرافت استفاده می شود و سپس همانطور که ​​قبلاً گفته شد به رنگ قهوه ای تیره در میاید و یا در حین فرآیند خمیرکشی سفید می شود تا کاغذ کرافت سفید تولید شود.

امروزه بیشتر محصولات کارتن بسته بندی یا جعبه های مقوایی تولید شده در بهترین کارتن سازی های ایران از پسماندهای بازیافتی تهیه می شوند،که این امر باعث حفظ بیشتر محیط زیست میشود.

در انتهای این مطلب با بهترین کارتن سازی های ایران آشنا میشوید.

اینها به اشکال مختلف از جمله: تراشه آسترهای تراشه از الیاف بازیافتی تولید می شوند و معمولاً اندازه و کیفیت پایینی ندارند ، فقط به آسترهای مرکزی در مقواهای دو جداره و آسترهای داخلی محدود می شوند.

فلوت نیمه شیمیایی ساخته شده از چوب سخت که شامل حداکثر 35٪ زباله و سایر الیاف کاغذضایعات مبتنی بر فلوت  100٪ مواد مبتنی بر ضایعات ، تقویت شده شیمیایی با نشاسته است.

 

کارتن فلوت چیست؟

انواع مقوای فلوت شده

انواع مقوای فلوت شده

کارتن فلوت ، مقوای فلوت شده یا مقوای موج دار ضخیمی است که بین آسترهای تشکیل شده از کاغذ وجود دارد و به یک جعبه مستحکم وقوی برای محافظت از ضربه در بهترین کارتن سازی های ایران تشکیل میشود.

استفاده از نوع فلوت در کارتن سازی به چند معیار بستگی دارد که مهمترین آن وزن محصول شما میباشد که طبق سفارش و راهنمایی بهترین کارتن سازی های ایران که بهتون معرفی میکنیم قابل تولید در انوتع مختلف آن میباشند.

تاریخچه کارتن فلوت

برای ایجاد مقوای فلوت ، رول های کاغذ به یک دستگاه غلتک موج دار منتقل می شوند ، این روند در کارتن سازی از قرن هجدهم آغاز شده است و در اصل برای افزودن مقوای سخت به پیراهن و کلاه استفاده می شد!

در برخی از کارخانه های کارتن سازی ایران که در ادامه مطلب بهتون معرفی میکنیم تولیذ ورق فلوت شده مستقیما در آن مجموعه انجام شده و به مراحل بعدی کارتن سازی هدایت میشود.

 

انواع فلوت

اخیراً در صنعت کارتن سازی جهان فلوتR  معرفی شد.

این یک جایگزین برای کارتن فلوت B است ، با عملکرد مشابه اما ضخامت کاهش یافته برای کاهش هزینه های زنجیره تأمین و صرفه جویی در فضای جعبه برای کاربران.

فلوت R همچنین به عنوان فلوت M یا فلوت S شناخته می شود و شامل مزایایی مانند 30٪ بهبود کیفیت چاپ ، 30٪ موارد بیشتر روی پالت و تقریباً 30٪ گازهای CO2 کمتر ناشی از صرفه جویی در فضای کامیون است.

البته این فلوت ها فقط جعبه های تک جداره را توصیف می کنند.

 

کارتن دو جداره – مفهوم فلوت دوحرفی

وقتی جعبه ای را می بینید که “فلوت BC” یا ″فلوتAB” را نشان می دهد این زمانی است که یک کارتن دو جداره مشخص شده است.

ورق کارتن پنج لایه در صنعت بسته‌بندی کاربرد فراوانی دارد که عمده تولیدات بهترین کارتن سازی های ایران برای محصولاتی که وزن سنگینی داند استفاده از ورق کارتن پنج لایه برای تولید کارتن بسته بندی آن ها میباشد.

تعداد لایه بیشتر این ورق نسبت به ورق سه لایه باعث مقاومت بیشتر شده است، همچنین این مورد سبب افزایش قیمت آن نیز می شود.

معمولاً کارتن‌هایی که با ورق پنج لایه ساخته می شوند توانایی حمل بار در بازه ۱۵ الی 45 کیلوگرم را دارند. ورق انواع گوناگونی دارد که بر اساس نوع لایه فلوت به کار رفته در آن پدید می آیند که با مشاوره از هترین کارتن سازی های ایران معرفی شده توسط چاپشو میتوانید بهترین ورق مناسب برای کارتن های بسته بندی خود را انتخاب کنید.

فلوت ها به طور کلی به انواع A،B،C،E،F تقسیم می شوند که هر کدام از آن‌ها از لحاظ تعداد کنگره در هر متر از یکدیگر متفاوت هستند. معمول ترین و پرکاربرد ترین ورق پنج لایه، ورقی است که از ترکیب دو لایه فلوت B و C ساخته می‌شود.

 

کاربرد ورق کارتن پنج لایه

معمولاً ورق پنج لایه در ساخت کارتن‌هایی از قبیل: کارتن مرغ، کارتن صنعتی صنایع دستی و ظروف به کار می‌رود. همچنین ورق پنج لایه برای حمل اشیا سنگین در اسباب‌کشی نیز استفاده فراوانی دارد.

ویژگی ورق کارتن پنج لایه
  • انعطاف‌پذیری بالا در محافظت از اشیای بزرگ و سنگین
  • دوام و ماندگاری بسیار بالا نسبت به ورق سه لایه
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • به نسبت میزان استقامت و وزن از قیمت مناسبی برخوردار است
  • حمل و نقل آسان همراه با آسودگی خاطر
  • قدرت حمل کالا در بازه ۱۵ الی ۴۵ کیلوگرم
  • مناسب برای انبار کردن محصولات روی هم برای مدتی نسبتا طولانی

 

ساختار ورق کارتن پنج لایه

ورق پنج لایه از لحاظ ساختار شامل سه لایه مسطح ( لاینر، کرافت، تست و یا ترکیبی از هر سه) و ۲ لایه فلوت (ترکیبب از B و C، E و C ، E و E ) می باشد. به کار رفتن فلوت E در ورق پنج لایه برای جعبه های ظریف و تزئینی مورد کاربرد است و فلوت B در ورق پنج لایه جهت بسته بندی‌‌های متوسط به کار می‌رود و همچنین ورق پنج لایه با فلوت C برای بسته بندی‌های سایز بالا و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرایط چاپ انواع ورق پنج لایه

اگه قصد داشته باشید ورق پنج لایه شما قابلیت چاپ با کیفیت داشته باشد باید از فلوت‌های داندانه ریز و ظریف مانند ‌F استفاده شود، اما می‌توان به جای چاپ مستقیم، از چاپ لمینتی استفاده کرد که در واقع یک لایه طرح‌دار با کیفیت را روی ورق ۵ لایه با فلوت ترکیبی B و B می‌چسبانند.

مشخصات انواع ورق پنج لایه

ورق پنج لایه با توجه به نوع لایه رویین، به چهار نوع اصلی ورق پنج لایه لاینر (ایرانی)، ورق پنج لایه کرافت، ورق پنج لایه شبه کرافت (تست) و ورق پنج لایه تاپ وایت تقسیم می شود.

ورق سه لایه

همانطور که از نام این ورق مشخص است از سه لایه تشکیل شده  که لایه میانی می‌تواند از فلوت A،B،C،E،F ایجاد شده باشد. ورق سه لایه نسبت به ورق پنج لایه از استحکام کمتری برخوردار است اما در عوض از لحاظ قیمتی بسیار به صرفه تر میباشد. به طور کلی ورق سه لایه بر اساس لایه رویی به کار گرفته شده در آن به چهار نوع ورق سه لایه لاینر (ایرانی)، ورقه سه لایه کرافت، ورق کارتن سه لایه شبه کرافت (تست لاینر)، ورق سه لایه تاپ وایت تقسیم می شود.

کاربرد ورق سه لایه

ورق سه لایه در ساخت کارتن‌های متعددی کاربرد دارد که می‌توان برای نمونه کارتن پستی، کارتن محصولات تولیدی صنایع غذایی و اسباب کشی اجسام کم وزن را نام برد. همچنین امروزه از ورق سه لایه برای ساخت جعبه کفش و کارتن لوازم آرایشی و دارویی استفاده می‌شود.

ویژگی ورق سه لایه

  • قیمت مناسب و به صرفه
  • حمل و نقل آسان
  • موارد مصرف متعدد (بسیار پر کاربرد)

ساختار ورق سه لایه

ورق سه لایه از لحاظ ساختار از سه لایه با لایه میانی فلوت بر اساس یکی از انواع A ، B ، C ، E، F  تشکیل شده است. نوع هر فلوت به تعداد کنگره‌های آن در هر متر بستگی دارد. لایه‌های رویین و زیرین ورق سه لایه می‌توانند از کاغذهای کرافت، لاینر (ایرانی)، تست لاینر (شبه کرافت) و یا انواع کاغذهای تاپ وایت ساخته شوند.

شرایط چاپ ورق سه لایه

رایج ترین نوع چاپ بر روی ورق‌های سه لایه، چاپ لمینت است که در واقع در این نوع چاپ یک لایه طرح دار با کیفیت بر روی لایه رویین ورقه سه لایه چسبانده می‌شود.

مشخصات انواع ورق سه لایه

ورق سه لایه بر اساس نوع کاغذ لایه رویی به چهار قسمت ورق سه لایه کرافت، ورق سه لایه لاینر (ایرانی) ، ورق سه لایه شبه کرافت (تست لاینر) و ورق سه لایه تاپ وایت تقسیم می‌شود که هر کدام از این ۴ نوع نیز بر اساس لایه های میانی و زیرین  به انواع گوناگون تقسیم می شوند

حرف اول فلوت لایه اول ورق کارتن است و حرف دوم لایه زیرین ورق کارتن است.

 

ماشین آلات کارتن سازی 

در بهترین کارتن سازی های ایران که در انتهای این مقاله با رویکرد آشنایی شما با صفر تا صد تولید ورق کارتن و جعبه های مقوایی میباشد سعی داریم تا با روشن سازی تمام مراحل کارتن سازی و معرفی بهترین کارخانه های کارتن سازی ایران این کمک را به شما بکنیم تا با دیدی بازتر به تولید کارتن بسته بندی مورد نیاز خود توسط بهترین مجموعه گامی مفید در ارتقای بسته بندی خود برداشته باشید.

دستگاه های تولید کارتن در خط تولید کامل کارتن سازی

دستگاه تولید ورق سینگل

در این دستگاه توسط 2 رول استند کاغذ کرافت بصورت رول تغذیه میشود و در مرحله بعدی یک کاغذ به صورت کنگره کنگره یا فلوت میشود و به کاغذ لایه دیگر با چسب به ابعاد مورد نظر برای تولید کارتن بسته بندی مخصوصا تولید کارتن لمینتی تشکیل میشود که کاغذهای سینگل فیس به چند دسته که در بالاتر توصیح دادیم دسته بندی میشود.

برای تولید کارتن لمینتی
در مرحله اول سلفون کشی

برای تولید کارتن لمینتی توسط بهترین کارتن سازی های ایران ورق های چاپ شده با دستگاه چاپ افست طبق تیراژ مد نظر شما که حداقل با توجه به هزینه های پیش از چاپ مثل گرفتن زینک چاپ و راه اندازی چاپ افست،در تیراژ حداقل 1000 عدد به بخش سلفون کشی میرود تا روی این ورق ها سلفون مات یا براق و … اجرا شود.

دستگاه لمینت مقوای سینگل فیس اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک

با استفاده از دستگاه چاپ افست کاغذی در گرماژ مختلف تولید میشود که در قسمت کارتن سازی با استفاده از دستگاه لمینت که اغلب در کارتن سازی های ایران بصورت نیمه اتوماتیک میباشد این ورق به کاغذ های سینگل فیس کختلف با توجه به نیاز شما و تحمل وزن کارتن بسته بندی میچسبد.

دستگاه دایکات

بعد از مرخله لمینت کارتن در تولید جعبه های لمینتی ورق ها برای برش و اجرای قالب دلخواه شما برای کارتن بسته بندی به قسمت دایکات میرود که دستگاه های دایکات به چند صورت دستگاه دایکات پینگ پنگی،دستگاه دایکات فکی و دستگاه دایکات تخت یا به اصطلاح دستگاه دایکات بوبست برای زدن قالب میرود.

دستگاه جعبه تاکنی

بعد از اجرای مرحله دایکات روی مقواها یا بصورت معمولی یا بصورت کارتن لمینتی،ورق ها به بخش جعبه تاکنی میروند که با توجه به عرض و ول کارتن بسته بندی سفارش داده شده با دستگاه ای مختلف جعبه تاکنی از ورق ها خط تا میخورند تا از جاهایی که مد نظ هستش قابلیت تا پیدا کنند.

جعبه چسبانی

بعد از اینکه این ورق ها در دستگاه تاکنی قال=بلیت تا شدن در قسمت هایی که مد نظر هست اجرا شد،ورق ها یه قسمت دستگاه جعبه چسبانی انتقال پیدا میکنند تا قسمت هایی کار کارتن بست بندی که مد نظر هست روی هم بخوابند و چسب بخورند تا ورق کارتن به شکل کارتن بسته بندی در بیاید

چاک دایکات

پس از برش مقوا ها ، دستگاه چاک دایکات مقواها را به لایه های مختلف جدا می کند و آنها را درون هم قرار می دهد تا مقادیر آماده تغذیه و دستگاه به اصطلاح آماده بسته بندی شوند.

دستگاه چاک دایکات دارای تیغه های تیز و لاستیکی است تا اجازه دهد خطوطی که باید نمره گذاری شوند قطع نشوند.

جعبه تا کنی

سپس یک ماشین جعبه تا کنی جعبه ها را در امتداد خطوط مشخص شده تا می کند و به مکانهایی که برای تشکیل و به هم پیوستن جعبه است میفرستد و در آن قسمت چسب یا دوخت زده می شود.

متداول ترین نحوه کارتن سازی

چسب متداول ترین روش برای استفاده در جعبه ها است و همچنین به نسبت دوخت بهداشتی تر هست که برای صنایعی غذایی بسیار مهم است ، از دوخت نیز می توان به عنوان منگنه استفاده کرد.

اما این گزینه های پرهزینه تری هستند و بیشتر فقط برای جعبه های سنگین که نیاز به چسب سخت تر دارند استفاده میشود.

مرحله نهایی

پس از استفاده از چسبندگی ، دستگاه دیگری سپس بخشها را تا می کند تا در کنار هم محکم شوند و جعبه های مقوایی بصورت تخت روی هم انباشته می شوند تا برای مشتریان و توزیع کنندگان ارسال شوند!

سرانجام ، مقواهای باطله شده  برای تولید جعبه های بیشتر و سایر محصولات کاغذی مورد استفاده قرار می گیرند ، اکنون بسیاری از مقواهای موج دار جعبه ها را سازگار با محیط زیست تولید می کنند تا اطمینان حاصل شود که فرآیندهای آنها خنثی از کربن است.

معرفی بهترین کارتن سازی های ایران

 

مجتمع چاپ و بسته بندی ریما پک

ریما پک یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کارتن و جعبه در انواع مختلف میباشد.

این مجموعه با تکیه بر کارخانه ای تکمیل از ماشین آلات کارتن سازی و جعبه سازی توانایی تولید کارتن بسته بندی را در ابعاد مختلف بصورت تولید کارتن لمینتی و تولید کارتن فلکسو را دارد.

مجموعه ای خلاق به همذاه طراحان حرفه ای در امر طراحی بسته بندی میباشد.

 

مجتمع چاپ و بسته بندی برادران لطیفی

یکی از قدیمی ترین و به نام ترین کارتن سازی های ایران میتوان کارتن سازی برادران لطیفی را نام برد که با تکیه بر 2 کارخانه تولید کارتن قادر به تولید انواع جعبه و کارتن در سایزهای مختلف بصورت لمینتی و فلکسو را دارا میباشد.

 

مجتمع چاپ و بسته بندی پوشش سلولز آرتان

مجموعه ای مجهز در امر کارتن سازی میباشد که مهمترین اتفاق در این مجموعه کیفیت بالا میباشد که سرلوحه کیفیت بیشتر از کمیت در این مجموعه حس میشود که با استفاده از اپراتورهای خلاق و ماشین آلات تمام اتوماتیک تمرکزی بر تولید کارتن های لمینتی را  دارد.

۳ نظر در “معرفی بهترین کارتن سازی های ایران – آشنایی با مراحل کارتن سازی

  1. با سلام
    مجموعه ما در حوزه تولید کاغذ و مقوا فعالیت داره و با افتخار شرکت های کارتن سازی بزرگی از مشتریان ما هستند.
    محصولات ما: سوپر تست لاینر، شبه کرافت، وایت تاپ و فلوتینگ
    کاغذ پاپیروس

  2. محمدرضا بیگدلی گفت:

    موفق باشید

    1. عرفان فراهانی گفت:

      ممنون ار لطف شما،همچنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *