مجله تبلیغات, مجله چاپ

چاپ لارج فرمت

چاپ لارج فرمت

چاپ دیجیتال | هرچیزی که نیاز است در مورد چاپ لارج فرمت بدانیم

چاپ لارج فرمت (نوعی چاپ دیجیتال) بخشی از زندگی روزمره تقریباً همه هستش – هرچند ممکن است حتی متوجه آن نشویم.

همانطور که در شهرها و حتی حومه شهر خود قدم می زنیم ، در همه جا نمونه هایی از چاپ لارج فرمت می بینیم: بیلبوردها ، تبلیغات در تاکسی ها و اتوبوس ها ، تابلو ها در انبارهای سایت های ساختمانی. این لیست ادامه دارد.

  • چاپ لارج فرمت چیست؟
  • چگونه کار می کند؟
  • چه چیزی درگیر این فرآیند است؟
  • چرا برای تبلیغ کنندگان ، بازاریابان و صاحبان مشاغل مهم است؟

در این مقاله ، همه چیز درباره چاپ لارج فرمت را بررسی میکنیم.

چاپ لارج فرمت چیست؟

چاپ با قالب گسترده ، اساساً چاپ دیجیتال با طرح های بزرگ روی رول های بزرگ کاغذ (یا سایر مواد) است.

لارج فرمت  نیاز به استفاده از تجهیزات تخصصی و چاپگرهای بسیار بزرگتر دارد.

به طور کلی ، “چاپ لارج فرمت” زمانی در نظر گرفته می شوند که چاپ دارای حداکثر عرض 1-3 متر باشند.

هنوز هم پیشرفت نسبتاً جدیدی در صنعت چاپ وجود دارد ، لارج فرمت به روشی که امروز آن را درک می کنیم از حدود 25 سال گذشته به این شکل وجود داشته است.

با پیشرفت تکنولوژی ، انواع مختلف جوهرهای چاپ ، متریال های چاپ مختلف (ماده ای که روی آن چاپ می شود) و ماشین آلات موجود به طرز چشمگیری گسترش یافته اند.

ظهور فناوری دیجیتال و توسعه نرم افزار و ابزارهایی مانند هوش مصنوعی و محاسبات مبتنی بر این نیز باعث شده است چاپ لارج فرمت بیش از هر زمان دیگری قابل دسترسی و بهره برداری باشد.

لارج فرمت برای چه کاری استفاده می شود؟

این می تواند از تأمین کننده ای به تأمین کننده دیگر متفاوت باشد ، اما به طور کلی ، چاپ با قالب گسترده برای تولید بنرهای بزرگ برای اهداف بازاریابی ، مشاغل تجاری و تبلیغات محیطی استفاده می شوند.

بیلبورد تبلیغاتی

بیلبورد تبلیغاتی | چاپ بنر بیلبورد تبلیغاتی

این اشکال می تواند اشکال مختلفی داشته باشد ، اما مواردی مانند تبلیغات در محل ساخت و ساز ، چاپ وینیل ناوگان(اتوبوس ها مترو و وسایل نقلیه) و چاپ بنر و تابلوهای مغازه ها معمولاً بیشترین استفاده را از این چاپ دارند.

در بیشتر موارد ، این نوع تبلیغات – مخصوصاً آنهایی که در گروه “تبلیغات در فضای باز” قرار می گیرند ، در نظر گرفته شده اند که در مقابل تعداد زیادی از مردم نمایش داده می شوند و از دور مشاهده می شوند.

به همین دلیل ، بنرهای بزرگ مورد نیاز است ، و “چسباندن” تعداد زیادی بنر کوچک برای انجام این کار تا حدی غیر عملی است.

هزینه چاپ لارج فرمت چقدر است؟

قیمت چاپ لارج فرمت

به طور معمول پیش بینی دقیق هزینه یک پروژه چاپ لارج فرمت ممکن است دشوار باشد ، زیرا متغیرهای زیادی در این کار هستند.

اندازه چاپ ، متریال چاپ یا مواد مورد استفاده برای تولید آنها و زیرلایه ها و … هزینه یک پروژه چاپ لارج فرمت تأثیر گذار است.

به طور کلی ، برخی متغیرهای استاندارد اعمال می شوند – به عنوان مثال ، هرچه عرض چاپ بیشتر باشد ، مواد اولیه گران تر و هرچه سریعتر به محصول نیاز داشته باشید ، هزینه آن بیشتر است.

از آنجا که “لارج فرمت” اصطلاحی نسبتاً نسبی است ، احتمالاً هزینه یک پروژه تابلوی تبلیغاتی فروشگاه بسیار کمتر از چیزی مانند پروژه چاپ بیلبورد بزرگ خواهد بود.

این مسأله می تواند کسانی را که می خواهند از قبل با بودجه خود برنامه ریزی کنند ، ناامید کنند یا تحقیقات اولیه ای را برای تلاش های بازاریابی خود انجام دهند.

اما این همه خبر بد نیست.

به شرط داشتن برخی از جزئیات اساسی چاپی که به آن احتیاج دارید ، از جمله برآورد تقریبی اندازه ، مواد و زمان ، تأمین کنندگان چاپ دیجیتال در قالب لارج فرمت معمولاً می توانند پیشنهاد قیمت مناسبی را به شما ارائه دهند.

چه کسانی چاپ لارج فرمت را ارائه می دهد؟

چاپشو بانک اطلاعاتی صنعت چاپ خود را جهت انجام کلیه امور چاپ در اختیار شما قرار داده استبرای سفارش چاپ لارج فرمت ، این کار معمولاً توسط یک چاپخانه دیجیتال تهیه می شود.

در حالی که برخی از شرکتها و مشاغل بزرگتر ممکن است در بخشهای چاپخانه خود داشته باشند ، اما به خصوص برای پروژه های اختصاصی ، تقریباً همه شرکت ها به دنبال خدمات شخص ثالث هستند.

دلیل این امر این است که اندازه چاپگرها ، تجهیزات مورد نیاز و طیف متنوعی از مهارت ها و تخصص ها برای لارج فرمت لازم است.

چرا مشاغل باید از لارج فرمت استفاده کنند؟

به بیان ساده ، برندها باید از چاپ با ابعاد بزرگ استفاده کنند زیرا یکی از موثرترین راه ها برای بازاریابی محصول یا خدمات از طریق تبلیغات در فضای باز یا تبلیغات محیطی در زمینه های اصلی تردد عابر پیاده و وسایل نقلیه است.

مزایای فعال انواع مختلف چاپ لارج فرمت به خود مشاغل بستگی دارد ، اما به طور کلی ، تبلیغات در فضای باز یکی از بزرگترین اشکال بازاریابی و تبلیغات هستند هنگامی که شما آمار تأثیرگذاری تبلیغات محیطی را به عنوان یک رسانه بررسی می کنید ، یک آمار جذاب ایجاد می شود:

تعداد زیادی از مردم تبلیغات محیطی را مشاهده می کنند: آمار جهانی ، افراد هر هفته بیش از 1 ساعت در معرض تبلیغات محیطی قرار می گیرند

تبلیغات محیطی بسیار قابل توجه است:

گذشته از تلویزیون ، بیش از 50٪ از مصرف کنندگان اظهار داشتند که تبلیغات در فضای باز بیش از تبلیغات در سایر رسانه ها مورد توجهشون قرار میگیرد.

از چه نوع موادی می توان برای چاپ لارج فرمت استفاده کرد؟

وقتی صحبت از تولید بنر با ابعاد بزرگ می شود ، انواع مختلفی از مواد هیجان انگیز وجود دارد که می توانند به عنوان سطح چاپ عمل کنند.

اینها از بنر، وینیل ، و حتی مواردی مانند فلز یا پارچه هستند.

موارد استفاده از انواع چاپ های لارج فرمت

این مواد مختلف می توانند طیف گسترده ای از اهداف مختلف را ارائه دهند و طیف وسیعی از مزایای زیبایی و عملی را فراهم می کنند. معمولاً متریال متناسب با پروژه انتخاب می شوند.

به عنوان مثال ، مغازه های سطح شهر ممکن است از وینیل یا بنر کمی با دوام تر (و در نتیجه مقرون به صرفه تر) نسبت به بنرهای بزرگ تبلیغات محیطی یا وینیل اتوبوس ها استفاده کنند.

به همین ترتیب ، بنری که قرار است در مراکز شهر قرار بگیرد ممکن است از یک وینیل ضد گرافیتی برای جلوگیری از خرابکاری توسط افراد خرابکار استفاده کنند.

زیرلایه ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند – مواردی که سفت و محکم هستند و باید به داخل چاپگر (مانند ورق فلز) و آنهایی که از رول تغذیه می شوند (مانند وینیل) تغذیه شوند.

چاپ وینیل

چاپ لارج فرمت | چاپ بنر | چاپ وینیل | تبلیغات محیطی

همه تأمین کنندگان چاپ دیجیتال نمی توانند همه بسترها را ارائه دهند ، اما چند نمونه از متداول ترین موارد عبارتند از:

چاپ بنر

به طور گسترده در دسترس است و همچنان به عنوان یکی از محبوب ترین متریال های چاپی با قالب بزرگ و کوچک در عرض های بزرگ و کوچک وجود دارد.

با این اوصاف ، گرچه دستیابی به آن ممکن است ارزان و آسان باشد ، اما خیلی  با دوام نیست و برای نصب در فضای باز یا طولانی مدت ، گزینه اصلی نیست.

چاپ وینیل

برای نصب در فضای باز و طولانی مدت ، چاپ وینیل انتخاب اصلی است.

چاپ وینیل بسیار انعطاف پذیر است ، برش و شکل آن آسان است و انواع مختلفی از پوششهای مختلف ، از مات تا براق و حتی وینیل آینه ای بازتابنده دارد.

این ماده ای است که در بسیاری از محصولات تبلیغاتی در فضای باز (و همچنین مواردی از چاپی که روی وسایل نقلیه میزنند) به دلیل ارزان بودن و قابلیت انعطاف پذیری مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب برای پشتیبانی و دوام بیشتر به یک پس زمینه سفت و سخت پیوست می شود.

چاپ پارچه و منسوجات

با ورود دستگاه های جدید چاپ پارچه  با قالب بزرگ توجه را به سمت چاپ پارچه بسیار زیاد کرد ، دیدن تعداد فزاینده ای از تأمین کنندگان چاپ پارچه که چاپ روی پارچه را ارائه می دهند جای تعجب نیست.

بسترهای چوبی ، فلزی و دیگرتأمین کنندگان چاپ با قالب گسترده با تجهیزات تخصصی قادر به چاپ روی مواد جامد و سفت و سخت مانند آلومینیوم یا چوب هستند ، و گرچه ممکن است این مورد به اندازه چاپ وینیل معمول نباشد ، این بدان معنی است که می توان از چاپ با قالب بزرگ برای انواع غیر معمول استفاده کرد.

پروژه هایی مانند نمایشگاه های هنری یا عکاسی.


شما هم به چاپشو کمک کنید تا در مقالات خود در بستر مجله چاپ ، مجله بسته بندی و مجله تبلیغات اطلاغات خوبی را به مخاطبین این صنعت بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *