اخبار چاپ

آخرین اخبار نمایشگاه چاپ،بسته بندی و فرآوری شهرآفتاب

نمایشگاه چاپ و بسته بندی شهرآفتاب
دفتر چاپ و نشر وزارت ارشاد حامی پنجمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری:پنجمین نمایشگاه IPAP & pacprocess روند رو به رشدی دارد.
دفتر چاپ و نشر وزارت ارشاد حامی پنجمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری

دفتر چاپ و نشر وزارت ارشاد حامی پنجمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه پنجمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری روند رو به رشدی را طی کرده است از حمایت همه‌جانبه وزارت ارشاد از این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش ستاد خبری پنجمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری IPAP و pacprocess علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد این آوردگاه گفت: تمام نمایشگاه‌هایی که درزمینه صنعت چاپ فعالیت دارند موردتوجه و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت و ما در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی با آن‌ها همکاری کرده و در هرچه بهتر برگزاری‌شان اهتمام خواهیم داشت؛ ازجمله پنجمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری که دفتر چاپ در سنوات گذشته نیز در کنار متولیان برگزارکننده آن یعنی شرکت برساز رویداد پارس بوده است. نمونه بارز و اوج این همکاری نیز در سال گذشته اتفاق افتاد که با همکاری یکدیگر مجموعه‌ غرفه‌های برترین‌های چاپ در ادوار مختلف جشنواره چاپ در این نمایشگاه برپا شد که اتفاق نیکو و مؤثری بود.
وی ادامه داد: متولیان شرکت برساز رویداد پارس پیشینه خوبی در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی چاپ و بسته‌بندی چه در مشهد، اصفهان، شیراز و تهران داشته‌اند. این عزیزان امسال در جلسات خود از بنده و برخی همکارانم دعوت کردند که در این دیدارها مواردی برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت نمایشگاه از سوی ما ارائه شد که امیدواریم این موضوعات تحقق پیدا کند تا نمایشگاهی موفق‌تر را تجربه کنیم. دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار این عزیزان خواهد بود، ما همچون دیگر نمایشگاه‌های صنعت چاپ غرفه‌ای را در نمایشگاه برپا خواهیم کرد تا در این رویداد نیز در کنار صنف معظم چاپ کشور بوده و در تعاملی سازنده شنوای خواسته‌های آنان باشیم.
ابراهیمی با بیان اینکه این رویداد در حوزه معرفی توانمندی‌های صنعت چاپ در اداور گذشته موفق عمل کرده است، ادامه داد: حضور شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ فعال در رسته‌های مختلف صنعت چاپ به‌ویژه تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان مواد اولیه و حتی تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی در راستای موفقیت هرچه بیشتر نمایشگاه بسیار اهمیت دارد. البته اطلاع دارم که رویکرد برگزارکنندگان هم همین موضوع است اما طبیعتاً هرچه شرکت‌های قوی‌تر و بزرگ‌تری در این آوردگاه شرکت کنند هدف همگی ما که معرفی ظرفیتهای نهفته صنعت چاپ کشور است، بهتر صورت خواهد گرفت.
مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه صنعت چاپ کشور علی‌رغم مشکلاتی نظیر فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات، دارای توانمندی‌های خوبی است و با همین منوال نیز تولیدات ایران به بالغ ‌بر 17 کشور صادر می‌شود، بیان داشت: فلسفه برگزاری هر نمایشگاهی معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنایع است. صادراتی که صورت می‌گیرد یک نقطه قوت است که می‌تواند بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار بدهد؛ بنابراین این هنر برپاکننده نمایشگاه است که شرکت‌های بزرگ و قوی را به‌منظور غرفه‌گذاری جذب کند. خوشبختانه این ظرفیت در میان برگزارکنندگان این نمایشگاه وجود دارد که در گذشته هم شاهد آن بوده‌ایم. البته صرف معرفی این توانمندی‌ها بدون حضور بازدیدکنندگان خارجی نمی‌تواند موفقیتی حاصل کند و این نکته‌ای کلیدی است که باید توجه برگزارکنندگان را جلب کند. در نهایت امیدوارم شاهد حضور هرچه بیشتر مهمانان خارجی در حوزه بین‌الملل نمایشگاه باشیم تا بتوانیم در زمینه صادرات، خدمات بیشتری در حوزه چاپ ارائه کنیم.

گفتنی است که پنجمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری IPAP و pacprocess از ۱۰ لغایت ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ (۵-۲ اکتبر ۲۰۲۳) در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تهران برگزار خواهد

آینده روشن نمایشگاه IPAP و pacprocess

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ، مقوا و فرآورده‌های سلولزی ضمن روشن خواندن آینده نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری IPAP و pacprocess بر توجه به رویکرد بین‌المللی این نمایشگاه تأکید کرد.

به گزارش ستاد خبری پنجمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری IPAP و pacprocess، حسن میرباقری رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ، مقوا و فرآورده‌های سلولزی گفت: ما امسال برای اولین بار است که می‌خواهیم در این رویداد شرکت کنیم اما آنچه مسلم است این نمایشگاه و رویدادهایی شبیه به آن می‌توانند به زنجیره صنعت چاپ، بسته‌بندی و سلولزی کشور کمک کنند؛ به این معنا که کل این زنجیره می‌توانند در چنین رویدادهایی با هم آشنا شوند که در نهایت این آشنایی منجر به ارتقای صنایع مختلف این زنجیره خواهد شد.
وی ادامه داد: بنده دیدار و گفت‌وگویی با رئیس این نمایشگاه داشتم که طی آن قرائت ایشان از اهداف نمایشگاه ما را مجاب به شرکت در این رویداد کرد. تعامل با زنجیره صنایع چاپ، بسته‌بندی، کاغذ، کارتن، مقوا و سلولزی به‌منظور تأمین نیازهایشان و کمک به رشد این صنایع مهم‌ترین برنامه انجمن برای حضور در پنجمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری IPAP و pacprocess، است. درواقع این رویداد می‌تواند به‌عنوان یک هماهنگ‌کننده میان زنجیره تولید عمل کرده تا تولیدکنندگان، تأمین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان با یکدیگر تعامل بهتری داشته باشند.
میرباقری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با شناختی که بنده از توانمندی‌های مسئولان شرکت برساز رویداد پارس به‌عنوان برگزارکنندگان این آوردگاه پیدا کرده‌ام معتقدم که نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری IPAP و pacprocess، آینده روشنی خواهد داشت؛ البته مقایسه این رویداد با نمایشگاه‌هایی که دارای سبقه‌ای طولانی‌تری هستند اشتباه است اما ابتکارات و نوآوری‌هایی که مسئولان این نمایشگاه می‌توانند در عرصه بین‌الملل داشته باشند می‌تواند وجه تمایز آن نسبت به رویدادهای مشابه باشد.

گفتنی است پنجمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری IPAP و pacprocess از ۱۰ لغایت ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ (۵-۲ اکتبر ۲۰۲۳) در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود.

آیپاپ و پک پراسس دریچه ای برای ارتباط با اروپا
رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران باوجوداینکه با تعدد نمایشگاه‌ها در کشور مخالف است اما مهم‌ترین مزیت نمایشگاه IPAP و pacprocess را ایجاد زمینه‌های ارتباطی با کشورهای اروپایی برمی‌شمرد و معتقد است در صورت رفع تحریم‌ها این نمایشگاه می‌تواند برای صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور بسیار مؤثر باشد.

به گزارش ستاد خبری پنجمین نمایشگاه IPAP و pacprocess ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران اظهار داشت: من به‌طورکلی مخالف تعدد نمایشگاه‌ها هستم. به‌عنوان نمونه نمایشگاه دروپا هرچهار سال یکبار برگزار می‌شود اما در کشور ما چهار نمایشگاه هم‌وزن و هم‌تراز در حوزه صنعت چاپ، بسته‌بندی، سلولزی و صنایع وابسته به‌صورت سالانه برپا می‌شوند که این خوب نیست و باید فکری برای آن شود؛ اما درعین‌حال اولین ویژگی نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری IPAP و pacprocess این هست که دوستان کارآزموده و خبره‌ای آن را برگزار می‌کنند و همچنین وابسته به یک رخداد بزرگ و بین‌المللی با نام دروپا است که یک مزیت بزرگ برای آن محسوب می‌شود. البته نمایشگاه دروپا نیز در شرایط تحریم مانند همه‌جا ما را تحریم کرد اما امیدواریم به‌زودی تحریم‌ها برداشته شود تا بتوانیم ارتباط بهتری با اروپا برقرار کنیم.
وی بیان داشت: دیگر مزیت نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری IPAP و pacprocess حضور طیف وسیعی از فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی از کشورهای مجاور برای اولین بار بود که برگزارکنندگان هزینه‌های مختلف نقل‌وانتقال را خودشان برعهده داشتند که این یک ویژگی بسیار مهم است و می‌تواند سطح ارتباطات منطقه‌ای ما را بالا ببرد.
روغنی در رابطه با مکان برگزاری این رویداد گفت: مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب یک محل مناسب و تخصصی برای برگزاری نمایشگاه است که امکانات بسیار خوبی هم دارد اما مردم ما کماکان به نمایشگاه‌های داخل تهران عادت کرده‌اند؛ بنابراین امیدوارم در آینده شاهد ایجاد شرایط بهتری برای رفت‌وآمد یا هتلینگ به‌منظور اسکان در این محل باشیم. البته این فرهنگ مختص ایران است چراکه در کشورهای دیگر نمایشگاه‌ها خارج از شهر هستند اما با توجه به شرایط کشورمان امیدوارم این موضوع به‌عنوان یک ویژگی قابل‌بررسی از طرف برگزارکنندگان نمایشگاه به جامعه‌ صنفی ارائه شود.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران در پایان سخنان خود گسترش سطح ارتباطات و حضور کشورهای متعدد خارجی را در این رویداد ضروری برشمرد و گفت: انتظار ما این است که بعد از برداشتن تحریم‌ها بتوانیم ارتباط قوی با اروپا برگزار کنیم و این نمایشگاه بتواند ارتباطات خوبی با کشورهای خارجی برقرار کند چراکه این موضوع اتفاق مهمی برای ما و صنعتمان است.

گفتنی است پنجمین نمایشگاه آیپاپ _پک پروسس از دهم تا سیزدهم مهرماه در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *