اخبار چاپ

تجربیات جذاب مدیران شرکت‌های بزرگ چاپ و بسته بندی در نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران

تجربیات جذاب مدیران شرکت‌های بزرگ چاپ و بسته بندی

سی امین نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران 1402 از تاریخ 22 آذر تا 25 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران واقع در اتوبان چمران – نمایشگاه چاپ و بسته بندی بین المللی تهران

مدیرعامل هلدینگ نقش الماس ضمن بیان اینکه نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران نقش قدرتمندی در پویایی صنعت چاپ کشور دارد بیان داشت که به‌منظور قدرت گرفتن بیشتر نمایشگاه، حضور کشورهای صاحب تکنولوژی در این آوردگاه ضروری است و از مسئولان درخواست تسهیل شرایط برای این امر را کرد.

سعید حاجیلو

سعید حاجیلو مدیر عامل هلدینگ کیمیای نقش الماس

سعید حاجیلو مدیرعامل هلدینگ نقش الماس در رابطه با فعالیت این مجموعه در سی‌امین نمایشگاه نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران موسوم به ایران پرینت پک اظهار داشت: ما از سال ۱۳۹۳ به‌صورت هرساله در این آوردگاه شرکت کرده‌ایم امسال نیز حضورمان همانند ادوار گذشته است اما از طرف واحد نقش الماس کاسپین (قزوین) یک سری محصولات جدید تولید کرده‌ایم که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

این فعال صنعت چاپ ضمن بیان اینکه نمایشگاه ایران پرینت پک در پویا نگاه داشتن صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور همواره نقش قدرتمند و بارزی داشته است، گفت: مجریان نمایشگاه IPP باوجوداینکه کشور با مشکلاتی نظیر تحریم‌ها روبرو است، همواره سعی کرده‌اند که نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران را سرپا نگه‌دارند که این انگیزه و همت جای تقدیر و تشکر دارد. این آوردگاه همواره در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی در داخل کشور بازخورد خوبی داشته و مورد استقبال فعالان این صنف بوده است.

گفتنی است که سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته، موسوم به ایران پرینت پک (IPP) از 22 تا 25 آذرماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

نیاز نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران به حضور برندهای معتبر چاپ

وی با اشاره به اینکه برخلاف نقش داخلی این آوردگاه در صنعت چاپ داخلی، روند حضور شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان خارجی هرساله کمرنگ‌تر از گذشته شده است، اذعان داشت: متأسفانه هیچ‌کدام از نمایندگی‌های ماشین‌آلات چاپ مهم مانند هایدلبرگ، KBA و دیگر شرکت‌های ماشین چاپ درزمینه افست یا ماشین‌های چاپ رول در نمایشگاه حضور ندارند که برای همین ما تولیدکنندگان مجبور هستیم که برای بازدید از تکنولوژی‌های روز جهان به نمایشگاه‌های خارج از ایران مراجعه کنیم.

حاجیلو تصریح کرد: البته اینکه شرکت‌های چینی یا تایوانی در نمایشگاه حاضر می‌شوند اتفاق خوبی است اما قطعاً کافی نیست. باید دید کسانی که شرکت می‌کنند آیا با خود تکنولوژیشان را نیز به ایران می‌آورند یا کسانی هستند که صرفاً چشم به اخذ بازار ایران دارند. برای مثال در ادوار گذشته شرکت‌های ترکیه‌ای برای ارائه محصول و تکنولوژی در نمایشگاه شرکت نداشتند بلکه برای جذب مشتری کالای چاپی برای شرکت خودشان در این آوردگاه حضور یافته بودند. همچنین باید توجه داشت که چین یک کشور مقلد و کپی کار است؛ بنابراین ما انتظار داریم که دولت امکاناتی فراهم کند که شرکت‌های اصلی و صاحب تکنولوژی یا حداقل نمایندگی‌های آن‌ها در ایران در این آوردگاه حضور پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع بسته‌بندی کارتن توحید، نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران موسوم به ایران پرینت پک (IPP) را اصلی‌ترین، مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رویداد صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور برشمرد و به‌منظور رشد کیفی نمایشگاه پیشنهادات خود را ارائه کرد.

جواد کرامتی

مدیرعامل شرکت صنایع بسته‌بندی کارتن توحید

به نقل از ستاد خبری نمایشگاه ایران پرینت پک؛ شرکت صنایع بسته‌بندی کارتن توحید با 50 سال سابقه درزمینه تولید انواع ورق‌های کروگیت‌برد و ساخت انواع کارتن‌های کروگیت‌برد فعالیت دارد. جواد کرامتی مدیرعامل این مجموعه اظهار داشت: ما در اکثر دوره‌های نمایشگاه ایران پرینت پک (IPP) به‌جز در ادواری که هم‌زمان با دوره کرونا بود، شرکت کرده‌ایم. باید بگویم که این آوردگاه اصلی‌ترین، مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رویداد صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های نمایشگاه ایران پرینت پک، حضور مدیران مدبری چون جناب ابوالحسنی و جناب غفاری‌رهبر است چراکه به دلیل تعاملات خوب با شرکت‌کنندگان در نمایشگاه موفق به حفظ این بستر در ادوار گذشته شده‌اند. به نظر می‌آید که هرچه این نحوه مدیریت به سمت خدمات‌دهی بیشتر پیش برود، انگیزه بیشتری برای شرکت‌کنندگان به منظور حضور فعال‌تر ایجاد می‌شود.

کرامتی تصریح کرد: این نمایشگاه هرساله با استقبال صاحبان صنایع به‌خوبی برگزارشده است؛ البته به خاطر محدودیت‌هایی که ازنظر فضای نمایشگاهی دارد بخشی از نیازهای صنعت چاپ و بسته‌بندی پوشش داده نمی‌شود اما به‌هرحال مکان برگزاری نمایشگاه به‌نوعی میراث گذشتگان محسوب می‌شود و باید متناسب با قدیمی بودن آن به بهترین نحوه برگزاری رسید.

این فعال صنعت چاپ و بسته‌بندی اذعان داشت: در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که نمایشگاه‌های جانبی متعددی در حوزه این صنعت عظیم درحال برگزاری هستند، این در حالی است که ما بیشتر استقبال می‌کنیم که یک نمایشگاه متمرکز برگزار شود چراکه این چندشاخگی خوب نیست. نمایشگاه ایران پرینت پک (IPP) باسابقه‌ای سی‌ساله پیشران این دست از آوردگاه‌ها به شمار می‌آید و اگر می‌بینیم که نمایشگاه‌های دیگر به‌صورت تفکیک‌شده با موضوعات مشخص برگزار می‌شوند قابل‌تجزیه و تحلیل است که آیا به خاطر نقاط ضعف این رویداد است که چنین اتفاقی می‌افتد؟

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های متفرقه ازنظر وقت، انرژی و هزینه شرایط مناسب و ایدئالی را برای صاحبان صنایع ایجاد نمی‌کند. ضمن اینکه در تمام کشورها این دست از نمایشگاه‌ها به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود اما در ایران نه‌تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه به‌صورت سالانه شاهد برگزاری نمایشگاه‌های متعددی هستیم که موجب پراکندگی مخاطبانمان می‌شوند.

به‌روزرسانی دانش و دریافت اطلاعات جدید؛ مهم‌ترین کارکرد نمایشگاه‌ ایران پرینت پک (IPP)

کرامتی مهم‌ترین کارکرد نمایشگاه‌ها ازجمله نمایشگاه IPP را به‌روزرسانی دانش و دریافت اطلاعات جدید و همچنین دریافت بازخورد از مشتریان و شرکت‌های ارائه‌دهنده فناوری‌های نوین برشمرد و گفت: نمایشگاه‌ها در روند رشد صنایع نقشی جدی و مؤثر دارند.

وی افزود: پیشنهاد بنده برای رشد نمایشگاه ایران پرینت پک برای دستیابی به اهداف ذکرشده، آنالیز نحوه خدمات‌دهی نمایشگاه‌های بین‌المللی در سایر نقاط جهان و استفاده از تجربیات آن‌ها برای رسیدن به استانداردهای مطلوب است. از سوی دیگر مجریان نمایشگاه می‌توانند در برنامه‌ریزی‌های خود روش‌هایی را برای بهره‌گیری بهتر از فضای مجازی به‌منظور به‌روزرسانی اطلاعات در نظر بگیرند یا اپلیکشین‌هایی را طراحی کنند که بازدیدکنندگان بتوانند با استفاده از اطلاعات آن به غرفه موردنظر خود رجوع کرده یا از دیگر بخش‌های نمایشگاه آگاهی لازم را کسب کنند.

مدیرعامل شرکت گرینفیلد، نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران (نمایشگاه ایران پرینت پک) را باسابقه‌ترین آوردگاه در صنعت چاپ کشور برشمرد و یکی از مزیت‌های مهم آن را تجمیع گسترده بخش‌های مختلف بازار دانسته و معتقد است که این مزیت موجب ارتباطات بهتر تجاری شده و خواهد شد.

افشین فرنگی

مدیرعامل بخش ایران شرکت گرینفیلد

به نقل از ستاد خبری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران (IPP)، شرکت گرینفیلد که در ایران در زمینه ماشین‌آلات چاپ، بسته‌بندی و کارتن‌سازی فعالیت دارد، امسال سومین تجربه حضور در نمایشگاه ایران پرینت پک را در آذرماه امسال پشت سر خواهد گذاشت.

افشین فرنگی مدیرعامل بخش ایران این مجموعه اظهار داشت: به خاطر قدمتی که این نمایشگاه در کشور دارد حتی شرکت‌های خارجی نیز آن را بیش از سایر رویدادهای مشابه در کشور به رسمیت می‌شناسند. گستردگی حضور شرکت‌کنندگان هم در این آوردگاه همواره چشمگیر بوده است؛ بنابراین طبیعی است که ما اگر بنا باشد در رویدادی شرکت کنیم آن نمایشگاه (IPP) خواهد بود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد برپایی نمایشگاه‌هایی به‌موازات نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران بودیم که هرکدام در تلاش برای به دست آوردن جایگاهی تخصصی بودند اما یکی از مزیت‌های این نمایشگاه این هست که می‌توان در آن واحد با چندین بخش بازار در ارتباط بود که این موضوع هم در زمان‌بندی به فعالان این صنعت کمک می‌کند و هم اینکه این نمایشگاه را برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری درزمینه‌های مختلف دارند، فرصت بهتری برای دیدار مهیا می‌کند و دسترسی به عوامل مختلفی مانند سرمایه‌گذاران در بخش کاغذ، ماشین‌آلات و مواد اولیه را سهل‌الوصول‌تر می‌کند. این تصمیم‌گیری در زمان کوتاه، سرمایه‌گذاران را به اهدافشان نزدیک می‌کند.

فرنگی تصریح کرد: بنابه توضیحات ذکر شده مهم‌ترین ظرفیت نمایشگاه ایران پرینت پک تجمیع گسترده‌تری از بخش‌های مختلف بازار در آن است؛ از سوی دیگر شرکت‌های خارجی نیز این آوردگاه را به‌عنوان یک نمایشگاه مرجع پذیرفته‌اند و قبول دارند. البته این پیوند و ارتباط با شرکت‌های خارجی ضعیف است که علت آن نه به خاطر نمایشگاه بلکه به خاطر وضعیت سیاسی و عدم‌حمایت‌های دولتی است.

وی با ذکر مثالی توضیح داد: در نمایشگاه دبی ارگان‌های خصوصی برای نمایشگاه تبلیغ می‌کنند؛ یعنی مجریان نمایشگاه و یا سیستم‌های حمایتی اسپانسرهایی را در خارج از کشور برای بخش تبلیغات نمایشگاهی تدارک می‌بینند اما متأسفانه ما این توانمندی و حمایت‌هایی از این دست را نداریم. برای مثال وزارت ارشاد می‌تواند بیلبوردهایی را در کشورهای همسایه در حمایت از نمایشگاه ایران پرینت پک اختصاص بدهد یا اطلاع‌رسانی‌هایی را در مجلات تخصصی به چاپ برساند.

تمهیداتی برای حضور ماشین‌آلات صنعتی در نمایشگاه ایران پرینت پک

مدیرعامل شرکت گرینفیلد در ادامه خطاب به مجریان نمایشگاه ایران پرینت پک پیشنهاد کرد که تمهیدات بیشتر و بهتری را برای حضور ماشین‌آلات صنعتی بیندیشند؛ وی در این رابطه اذعان داشت: شرکت‌هایی همانند ما برای نمایش و ارائه ماشین‌آلات های‌تک با مشکلاتی همانند قوانین ثبت سفارش، تخصیص ارز و مسائل گمرکی روبرو هستند. ما برای جذب مشتری در نمایشگاه شرکت می‌کنیم و ازآنجاکه بنا بر سفارش آن‌ها ماشین‌آلات را وارد می‌کنیم؛ نمی‌توانیم قبل از نمایشگاه برای حضور این ماشین‌آلات از حمایت‌های گمرکی این آوردگاه بهره ببریم؛ این حمایت‌ها بعد از نمایشگاه وجود ندارند.

بیشتر بخوانید: مدیرعامل هلدینگ چاپی خجسته: گسترش فضای نمایشگاهی؛ اتفاقی مثبت برای نمایشگاه IPP

وی ادامه داد: مثلاً گمرک ماشین‌آلات مربوط به نمایشگاه را ترخیص می‌کند اما پس از برگزاری، آن‌ها را قبض انبار می‌کند یا می‌گوید باید آن‌ها را مرجوع کنید! این اتفاق موجب تحمیل هزینه‌های سنگین برای شرکت‌ها می‌شود، از همین رو است که ما در نمایشگاه‌ها به معرفی محصولاتمان به کمک کاتالوگ، فیلم و اسلاید اکتفا می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت افق قطعات آسیا، ضمن اینکه نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران، موسوم به نمایشگاه IPP را نمایشگاهی پیشرو برشمرد بیان کرد که این آوردگاه بی‌رقیب بوده و در رتبه اول نمایشگاه‌های موازی با خود قرار دارد.

هاشم احمدی

مدیرعامل شرکت افق قطعات آسیا

به نقل از ستاد خبری نمایشگاه ایران پرینت پک (IPP)، هاشم احمدی مدیرعامل شرکت افق قطعات آسیا ضمن بیان اینکه امسال شانزدهمین دوره است که تصمیم به حضور در این آوردگاه گرفته است، اظهار داشت: به عقیده بنده نمایشگاه ایران پرینت پک در رتبه اول نمایشگاه‌های چاپ و بسته‌بندی ایران قرار دارد و نمایشگاهی پیشرو است؛ به‌گونه‌ای که حتی جمع سایر رویدادهای این حوزه نیز نتوانسته‌اند بازتاب و بازخوردی که نمایشگاه IPP دارد را برای صنف داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه بازخورد نمایشگاه برای مجموعه ما تاکنون آن‌قدر عالی بوده است که افق قطعات آسیا در سال‌های اخیر با رضایت در آن شرکت می‌کند. یکی از حسن‌های نمایشگاه زمان برگزاری آن است که این مهم توانسته در جذب بازدیدکننده مؤثر باشد.

احمدی تصریح کرد: نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران محل مناسبی برای دیدوبازدید با مشتریانی است که در طول سال امکان دیدار رودررو با آن‌ها وجود ندارد. گفت‌وگوهای بی‌واسطه با مشتریان می‌تواند ما را از کمبودها، معایب و محسنات کارمان آگاه کند تا درنتیجه آن بتوانیم از نقدهای سازنده آن‌ها در جهت پیشبرد فعالیتمان بهره‌مند شویم.

این فعال صنعت چاپ ضمن بیان اینکه فعالان صنف چاپ کشورهای دیگر نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران را به رسمیت می‌شناسند و این رویداد نزد آن‌ها از اعتبار برخوردار است، گفت: خوشبختانه آن‌طور که مجریان نمایشگاه اعلام کرده‌اند امسال قرار است که تعداد مشارکت‌کنندگان خارجی در نمایشگاه افزایش پیدا کند. این موضوع می‌تواند تأثیر بسزایی در جذب مخاطب داشته باشد. حضور شرکت‌ها و بازدیدکنندگان خارجی می‌تواند به افزایش تولید و همچنین صادرات منجر شود.

وی افزود: صنعت چاپ ایران از توانمندی بالایی در مقایسه با کشورهای اطراف برخوردار است، حضور نمایندگان کشورهای اطراف در این آوردگاه می‌تواند یک فرصت بزرگ برای تولیدکنندگان داخلی تلقی شود.

احمدی بیان داشت: هرچه تعداد بازدیدکنندگان تخصصی در نمایشگاه بیشتر شود در مقابل شرکت‌ها می‌توانند منفعت بیشتری از آن برده و از فضای خوب پیش‌آمده نهایت استفاده را برای جذب مشتری ببرند؛ این اتفاقی است که می‌تواند با کمک تبلیغات رخ بدهد. در نهایت امیدوارم شرکت‌کنندگان در نمایشگاه IPP بتوانند نتیجه خوبی از زحمات و هزینه‌هایی که برای حضور در نمایشگاه متقبل می‌شوند به دست بیاورند و از سوی دیگر بازدیدکنندگان نیز بتوانند به آنچه از حضور و بازدید از نمایشگاه در نظر دارند، برسند. برای مجریان نمایشگاه نیز آرزوی توفیق و موفقیت دارم.

گفتنی است که سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته، موسوم به ایران پرینت پک (نمایشگاه IPP) از 22 تا 25 آذرماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی شرکت اکوتابان پارس میزان تأثیرگذاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران، موسوم به نمایشگاه ایران پرینت پک (IPP) را بسیار بالا و جدی برشمرد و در ادامه پیشنهاد‌هایی را برای بهتر برگزار شدن این رویداد ارائه کرد.

علی غفاری

مدیر اجرایی شرکت اکوتابان پارس

لی غفاری مدیر اجرایی شرکت اکوتابان پارس اظهار داشت: مجموعه ما با سابقه‌ای حدود ۲۰ ساله نمایندگی شرکت‌های تأمین‌کننده مواد مصرفی چاپ از جمله هوبرگروپ آلمان را دارد و از ابتدا در حوزه بازرگانی و واردات فعالیت داشته است؛ اما از حدود ۱۲ سال پیش به ارائه خدماتی همچون مرکب‌های پنتون افست به مشتریان خود پرداخت. اکنون ۹۵ درصد از جعبه‌های دارویی کشور با مرکب‌های پنتون ما چاپ می‌شود و این عدد در صنایع غذایی و بهداشتی هم مقدار بالایی دارد. اکوتابان پارس در دو سال و نیم اخیر تمرکزش را روی انواع مرکب چاپ گذاشته است.

وی ضمن بیان اینکه مجموعه اکوتابان پارس در سال‌های دور در نمایشگاه ایران پرینت پک (IPP)، حضور داشته است، گفت: طبق برنامه‌ریزی مدیران شرکت، تصمیم بر این است که در زمینه حضور نمایشگاه‌های تخصصی داخلی، تبلیغات و درج آگهی در مجلات تخصصی صنعت چاپ و بسته‌بندی فعالتر از گذشته باشیم، از همین رو امسال باافتخار در این آوردگاه که مهم‌ترین رویداد چاپی کشور به شمار می‌آید حضور خواهیم یافت.

گفتنی است که سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته، موسوم به ایران پرینت پک (IPP) از 22 تا 25 آذرماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

ویژگی های نمایشگاه ایران پرینت پک

غفاری در رابطه با ویژگی‌های نمایشگاه ایران پرینت پک (IPP)، اذعان داشت: به نظر من این آوردگاه یک رویداد کاملاً جا افتاده و شناخته شده است که مخاطبانی جدی و حرفه‌ای در داخل کشور همینطور کشورهای اطراف پیدا کرده است. طبیعی است که شرکت‌کنندگان هم با وجود چنین طیفی از مخاطبان به‌منظور حضور در این رویداد برنامه‌ریزی‌های جدی برای ارائه خدمات و محصولاتشان داشته باشند.

مدیر اجرایی شرکت اکوتابان پارس تصریح کرد: معرفی مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان بدون هیچ واسطه‌ای مهم‌ترین ویژگی این نمایشگاه است. این رسالت و هدفی است که ما هم برای شرکت در نمایشگاه ایران پرینت پک (IPP) آن را دنبال می‌کنیم و یقین دارم که مصرف‌کنندگان هم‌چنین هدفی را برای بازدید از نمایشگاه دارند. البته نمایشگاه می‌تواند قابلیت‌های دیگری همچون تسهیل زمینه صادرات را داشته باشد که البته این مهم مسائل جانبی دارد که بخشی از آن به اتاق بازرگانی و مسائل بین‌المللی مربوط می‌شود اما نمایشگاه می‌تواند این بستر را فراهم کند.

غفاری ادامه داد: اگرچه نمایشگاه‌های لوکال و شهرستان‌ها محدود است اما نمایشگاه ایران پرینت پک (IPP) بسیار جدی و در سطح کاملاً حرفه‌ای برگزار می‌شود. میزان تأثیرگذاری این نمایشگاه در صنعت چاپ ایران بسیار بالا و جدی بوده است به‌طوری‌که طرفین عرضه‌کننده و مصرف‌کننده همواره نگاه مثبتی به این رویداد داشته و دارند.

مدیر اجرایی شرکت اکوتابان پارس در ادامه به ارائه پیشنهاد‌هایی برای بهتر برگزار شدن این آوردگاه پرداخت. وی گفت: تجربه کشورهای موفق دنیا از جمله دروپا که به‌نوعی المپیک صنعت چاپ و بسته‌بندی محسوب می‌شود و آوردگاهی بسیار باشکوه و پربازدیدی است می‌تواند به‌عنوان یک الگوی ارزشمند برای ما محسوب شود. به این معنا که روش‌های اجرایی این رویداد در زمینه‌های مختلف مانند آسایش شرکت‌کنندگان، اطلاع‌رسانی حرفه‌ای در زمینه اعلام ظرفیت‌ها و غیره، غرفه‌های مناسب با رعایت اصول استاندارد نمایشگاهی برای مجریان این نمایشگاه الهام‌بخش باشد.

وی ادامه داد: تا آنجا که می‌دانم این نمایشگاه با دو یا سه عنوان برگزار می‌شود درحالی‌که طی سه یا چهار روز نمایشگاه، عنوان صنعت چاپ به‌تنهایی می‌تواند سالن‌ها را پر کند چراکه به‌اندازه کافی مخاطب حرفه‌ای و اهل‌فن در این صنعت فعال هستند؛ بنابراین حیف است که این نمایشگاه به عناوین متعدد تقسیم بشود. از سوی دیگر خدمات جانبی ازنظر فضاسازی، غرفه سازی، برگزاری سمینارهای متعدد و تقدیر از اهل‌فن می‌تواند به رشد کیفی نمایشگاه IPP کمک کند. ازآنجاکه آدم‌های متخصص این رشته فراوان‌اند، حرف‌های حسابی آنها در قالب سمینارها و نشست‌هایی که در این رویداد برگزار می‌شود می‌تواند تبدیل به مقاله و کتاب شود تا جوانان و علاقه‌مندان از آن‌ها بهره ببرند.

غفاری خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید که امسال مجریان نمایشگاه با مصاحبه‌ها و پیش خبرهایی که از این رویداد منتشر می‌کنند، گام بلندتری در جهت اطلاع‌رسانی برداشته‌اند که جای تقدیر دارد. این موضوع یک تصمیم راهگشا و سازنده است. آرزوی موفقیت برای این عزیزان دارم.

قائم‌مقام و مدیرعامل شرکت قالب‌سازان بابک نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران موسوم به ایران پرینت پک را عید نوروز چاپخانه‌داران خواند و گفت که این آوردگاه فرصت مناسبی برای دریافت بازخورد یک‌ساله مشتریان از محصولات شرکت‌های فعالان حوزه چاپ و بسته‌بندی است.

رسول شیرزادی

مدیرعامل شرکت قالب‌سازان بابک

به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ستاد خبری نمایشگاه ایران پرینت پک (IPP)، رسول شیرزادی مدیرعامل شرکت قالب‌سازان بابک ضمن بیان اینکه این مجموعه از سال 1385 به‌صورت متناوب در نمایشگاه ایران پرینت پک (IPP) حضور داشته است، گفت: نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران، عید نوروز صنف چاپخانه‌داران است. میزان تأثیرگذاری این آوردگاه در صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور غیرقابل‌انکار است و با پیشینه‌ای که دارد توانسته جایگاه خوبی را در میان فعالان صنفی کسب کند.

وی ادامه داد: آنچه ما را برای حضور در این رویداد بزرگ ترغیب می‌کند، جدا از جایگاهی که رویداد IPP در میان فعالان صنعت چاپ دارد، این است که حضور شرکت‌های مختلف می‌تواند قدرت صنعت چاپ را به نمایش بگذارد که درواقع این حضور به نوعی حمایت از صنعت چاپ کشور نیز محسوب می‌شود؛ همچنین از سوی دیگر شرکت مجموعه‌های چاپی در چنین نمایشگاهی از روبه‌زوال رفتن آن‌ها در یادها جلوگیری می‌کند؛ چراکه بازار آن‌قدر رقابتی و فشرده است که مجموعه‌ای هرچند فعال اما اگر مقابل دیدگان مشتریان نباشد ظرف مدت کوتاهی از ذهن‌ها و یادها می‌رود.

شیرزادی بیان داشت: ما در این نمایشگاه خیلی به جذب مشتری فکر نمی‌کنیم، از این نظر شاید آورده مالی برایمان نداشته باشد اما از این منظر که جایگاهی برای دیدوبازدید و ملاقات همکارانمان است و همچنین می‌توانیم بازخورد فعالیت کاری یک‌ساله خود را از طریق انتقادات و پیشنهاد‌هایی که دریافت می‌کنیم، ارزیابی کرده و از آن‌ها در جهت بهبود فعالیت‌هایمان استفاده کنیم، بسیار ارزشمند است.

 ایران پرینت پک فرصتی برای معرفی محصولات جدید

مدیرعامل شرکت قالب‌سازان بابک تصریح کرد: نمایشگاه ایران پرینت پک فرصت خوبی برای معرفی محصولات جدید شرکت‌ها و همچنین آگاهی از این است که به محصولاتشان چه قابلیت‌های جدیدی افزوده‌اند؛ البته ازآنجاکه ورود تکنولوژی روز جهان به کشور با مشکلاتی روبرو است نمی‌توانیم انتظار خیلی بالایی هم از این نمایشگاه داشته باشیم. این درحالی است که در نمایشگاه‌هایی که در کشورهای صنعتی برگزار می‌شوند، بهترین ماشین‌سازان دنیا شرکت می‌کنند اما به‌هرحال کشور ما به خاطر مسائلی که دچارش است، چنین ویژگی‌ای ندارد.

شیرزادی خاطرنشان کرد: می‌توانیم امیدوار باشیم که با رفع تحریم‌ها نمایندگانی از کشورهای صاحب تکنولوژی در ایران پرینت پک حضور پیدا کنند؛ البته که می‌توان با در اختیار دادن امکانات ویژه مانند غرفه‌های رایگان یا فراهم کردن زمینه برای ورود ماشین‌آلات و به نمایش گذاشتن آن‌ها در چنین آوردگاه‌هایی آن‌ها را تشویق به حضور کرد. باید بدانیم که در این مورد اگرچه این خدمات رایگان یا با مبلغی پایینتر ارائه می‌شود اما حضور چنین شرکت‌هایی می‌تواند به نمایشگاه اعتباربخشی کرده و جایگاه بین‌المللی ارزنده‌تری را به ارمغان بیاورد.

گفتنی است که سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته، موسوم به ایران پرینت پک (IPP) از 22 تا 25 آذرماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت دیزاین (پاپیروس) ضمن اینکه نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران، موسوم به ایران پرینت پک (IPP) را آوردگاهی معتبر در زمینه نمایش آخرین تکنولوژی‌ها و دستاوردهای فعالان این صنعت برشمرد، بر ضرورت حضور بیشتر فعالان چاپ دیجیتال در این رویداد تأکید کرد.

احسان یاراحمدی

مدیرعامل شرکت دیزاین (پاپیروس)

به نقل از ستاد خبری نمایشگاه ایران پرینت پک (IPP)، احسان یاراحمدی مدیرعامل شرکت دیزاین (پاپیروس) اظهار داشت: مجموعه ما که 15 سال با نام پاپیروس فعالیت داشت اکنون با نام شرکت دیزاین که در چین مستقر است، فعالیت دارد. ما در زمینه تولید دستگاه چاپ دیجیتال یعنی چاپ روی کاغذ و بنر فعالیت داشتیم و اکنون نیز انحصاراً در حوزه تولید دستگاه‌های چاپ روی پارچه و به‌ویژه چاپ روی فرش کار می‌کنیم. ما در نمایشگاه ایران پرینت پک همراه و با نام شرکت پارس نگار که یکی از مشتری‌های ما هستند شرکت خواهیم داشت و نمونه کارهایمان را در غرفه آن‌ها به نمایش می‌گذاریم.

ایران پرینت پک (IPP) سرآمد نمایشگاه‌های حوزه چاپ و بسته‌بندی

وی در رابطه با نمایشگاه ایران پرینت پک اظهار داشت: این آوردگاه به‌واسطه سابقه و جایگاهی که دارد انتخاب و اولویت اول شرکت‌های فعال در این صنعت برای حضور نمایشگاهی است. ایران پرینت پک سرآمد نمایشگاه‌های حوزه چاپ و بسته‌بندی به شمار می‌آید و علاوه بر غرفه‌گذاران، انتخاب اول بازدیدکنندگان هم است چراکه آن‌ها مطلع هستند که شرکت‌کنندگان در این رویداد افرادی معتبرند که در رسته خود حرفی برای گفتن دارند.

یاراحمدی اذعان داشت: مهم‌ترین تأثیر نمایشگاه ایران پرینت پک در صنعت چاپ، به نمایش گذاردن تکنولوژی و پیشرفت‌هایی است که در این صنعت رخ‌ داده است. ارتباط، گفت‌وگوها و تعاملاتی که در این نمایشگاه شکل می‌گیرد موجب خلق ایده‌های جدیدی می‌شود که شرکت‌ها می‌توانند در جهت پیشبرد اهدافشان از آن بهره‌مند شوند.

وی بیان داشت: بنده غیر از ایران در دو کشور چین و ترکیه نیز فعالیت دارم که به این واسطه در نمایشگاه‌های تخصصی‌شان شرکت می‌کنم، تجربه حضور در این آوردگاه‌های برون‌مرزی به من نشان داده است که ایران ازلحاظ علمی بسیار بالاتر از آن‌ها است و اگر تنها کمی همت و عزم وجود داشته باشد، کشورهای حوزه خاورمیانه می‌توانند به‌جای نمایشگاه‌ چاپ ترکیه، در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت دیزاین با اشاره به اینکه نمایشگاه ایران پرینت پک (IPP) باید در حوزه چاپ دیجیتال فعال‌تر از گذشته عمل کند، گفت: جناب ابوالحسنی به عنوان مدیری توانمند و هوشمند پذیرای نظرات فعالان صنفی هستند. از همین‌جا از ایشان به‌واسطه تلاش‌هایشان قدردانی می‌کنم. حدود دو سال پیش به یاری ایشان برای نخستین بار یک سالن از نمایشگاه ایران پرینت پک به بچه‌های واردکننده چاپ دیجیتال اختصاص داده شد که بازخورد بسیار خوبی هم داشت اما متأسفانه این موضوع ادامه نیافت.

وی ادامه داد: امیدوارم که بار دیگر شاهد این تجمیع و تمرکز در نمایشگاه ایران پرینت پک (IPP) باشیم چراکه به این شکل هم تبلیغات برای رسته ما سهل‌تر و هم از پراکندگی جلوگیری خواهد شد و از سوی دیگر بازدیدکنندگان در یافتن شرکت‌های مدنظرشان با مشکلی روبرو نخواهند شد.

یاراحمدی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دیگر بنده برای این رویداد مهم، معقول‌سازی هزینه‌ها برای غرفه‌گذاران است تا به این شکل افراد بیشتری برای حضور و شرکت در نمایشگاه اعلام آمادگی کنند؛ همچنین گسترش تبلیغات خارجی برای مثال چاپ آگهی در مجلات تخصصی ترکیه می‌تواند به جذب مخاطبان خارجی کمک کند.

گفتنی است که سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته، موسوم به ایران پرینت پک (IPP) از 22 تا 25 آذرماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت راشا کاسپین ایرانیان نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران، موسوم به ایران پرینت پک را به‌واسطه قدمتی که دارد، قله رویدادهای نمایشگاه‌های مشابه ارزیابی کرد و بیان داشت که این نمایشگاه در طی سی دوره برگزاری توانسته است که تأثیرگذاری مثمری در صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور داشته باشد.

اصغر اصغری

مدیر روابط عمومی راشاکاسپین ایرانیان مدیر روابط عمومی راشاکاسپین ایرانیان

به نقل از ستاد خبری نمایشگاه ایران پرینت پک (IPP)، اصغر اصغری مدیر روابط عمومی راشا کاسپین ایرانیان اظهار داشت: مجموعه راشا کاسپین ایرانیان از اواسط دهه ۹۰ راه‌اندازی شد که فاز اول این مجموعه در حال بهره‌برداری است و فاز دوم آن نیز تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. این مجموعه با وسعت ۲۱ هکتار تولیدکننده انواع کاغذ صنعتی و مقوا است که بخش زیادی از نیاز داخل کشور را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به وسعت کارخانه، تنوع محصولات و تناژ تولیدات، ما در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده کاغذ و مقوای کشور محسوب می‌شویم. هدف ما در درجة اول تأمین نیاز کشور و بعد صادرات است که بااین‌وجود در این مدت موفق به صادرات محصولاتمان به ۲۰ کشور دنیا شده‌ایم. امیدواریم با رفع تحریم‌ها بتوانیم بار دیگر به موضوع صادرات بیش‌ازپیش بپردازیم.

اصغری ضمن بیان اینکه شرکت راشا کاسپین ایرانیان از بدو تأسیس همه‌ساله در نمایشگاه ایران پرینت پک حضور داشته است، گفت: نمایشگاه IPP به‌واسطه قدمت، وسعت، امکانات و شهرتی که به دست آورده همچنان یگانه است و با وجود نمایشگاه‌های متعددی که در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود ترجیح ما بر این است که در نمایشگاه ایران پرینت پک حضور پیدا کنیم. اگر رویدادهای نمایشگاهی کشور را در نظر بگیریم نمایشگاه ایران پرینت پک می‌تواند به‌عنوان قله این رویدادها معرفی شود.

رفع تحریم و نمایش مجدد تکنولوژی روز در نمایشگاه ایران پرینت پک

وی ادامه داد: در گذشته یعنی در دهه 80 که دوره طلایی ارتباط ما با جهان و شکوفایی صنعت کشورمان بود، شاهد رونق بیشتری از نظر حضور شرکت‌های خارجی در این آوردگاه بودیم. امیدواریم که بار دیگر با رفع تحریم‌ها و پیشرفت تکنولوژیک کشور شاهد رونق دوباره این بخش در نمایشگاه IPP باشیم.

مدیر روابط عمومی راشا کاسپین ایرانیان اذعان داشت: مهم‌ترین نمایشگاه‌های هر کشوری معمولاً در مراکز هاب صنعتی یا در پایتخت آن کشور برگزار می‌شوند؛ از همین رو نمایشگاه بین‌المللی تهران به‌عنوان مرجع نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شناخته می‌شود و همچنان معتبرترین مرجع برای برگزاری رویدادهای این‌چنینی است. اگرچه ما طی یک دهه گذشته شاهد نمایشگاه‌های دیگری در صنعت چاپ و بسته‌بندی بودیم اما جایگاه نمایشگاه بین‌المللی به‌عنوان مکان برگزاری نمایشگاه ایران پرینت پک هم بین صنایع و هم بین مخاطبان همچنان یکتا و یگانه است.

اصغری اظهار داشت: فلسفه اولیه هر رویداد نمایشگاهی ایجاد ارتباط مستقیم میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و مخاطبان تولیدات است. نمایشگاه ایران پرینت پک موفق شده است که با پیشینه‌ای سی‌ساله ارتباطی قوی و مؤثری میان صاحبان صنایع و مصرف‌کنندگانشان فرصتی را به‌منظور رفع نیازها، آشنایی با به‌روزترین دستاوردهای صنعت چاپ و بسته‌بندی و تعاملات علمی و فنی برقرار کرده و در این صنعت تأثیرگذاری چشم‌گیری داشته باشد.

گفتنی است که سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته، موسوم به ایران پرینت پک (IPP) از 22 تا 25 آذرماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *