چاپشو

انواع کاغذ چاپ کدام اند؟

انواع کاغذ چاپ کدام اند؟

آیا شما با انواع کاغذ چاپ آشنا هستید؟ محصولات مهم و کاربردی که می توانند بازدهی زیادی را برای تبلیغ به همراه داشته باشند. در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع کاغذ چاپ در بازار موجود است. هر کدام از مدل های کاغذ چاپ در یک پروژه خاص کاربرد دارند. صنعت چاپ امروزه به یک صنعت مهم تبدیل شده است. صنعتی که می تواند به کسب و کار های متنوعی متصل شده باشد.

از جمله مهمترین و رایج ترین انواع کاغذ چاپ می توان به کاغذ های کتان و گلاسه اشاره کرد. امروز ما قصد داریم تا انواع کاغذ چاپ را به صورت تخصصی برای شما بررسی کنیم. پس اگر شما هم به دنبال تهیه این محصول هستید، ادامه مقاله امروز ما را از دست ندهید.

معرفی مهم ترین انواع کاغذ چاپ

همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله مهم اشاره کردیم، در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع کاغذ چاپ در بازار موجود است. به صورت کلی در حال حاضر بیش از 3 هزار کاغذ مختلف در بازار موجود است. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از مهم ترین انواع کاغذ چاپ را مشاهده کنید.

  • کاغذ تحریر
  • کاغذ غیر اسیدی
  • کاغذ گلاسه
  • کاغذ بالکی
  • کاغذ روزنامه
  • کاغذ پلاستیکی

بی شک هر کدام از انواع کاغذ چاپ با استفاده از یک سری مواد اولیه خاص طراحی شده اند. بسته به روش چاپ، ابعاد چاپ و کاربرد مورد نظر، شما می توانید از مدل های مختلفی استفاده کنید. فقط شما باید به دنبال استفاده از مدل هایی باشید که بازدهی بالایی را برای شما به همراه دارند تا با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید. بهتر است که قبل از اقدام برای خرید و استفاده از انواع کاغذ چاپ، با یک تیم متخصص مشورت کنید.

حال که مباحث مقدماتی مربوط به معرفی انواع کاغذ چاپ را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا هر کدام از موارد معرفی شده را به صورت تخصصی با هم بررسی کنیم.

کاغذ تحریر

انواع کاغذ چاپ

این مورد از انواع کاغذ چاپ با نام بین المللی کاغذ نوشتن و پرینت کردن شناخته می شود. این محصول می تواند در دو مدل اصلی یعنی مدل های اندوده شده و اندوده نشده در بازار عرضه شود. جالب است بدانید که عمده محصولات موجود در ایران در دسته دوم یعنی اندوده نشده قرار می گیرند. در این مدل شما می توانید بر روی هر دو طرف کاغذ پرینت کنید و جوهر به لایه های زیرین کاغذ نفوذ نخواهد کرد.

همانطور که از نام این محصول پیداست شما می توانید آن را در صنعت چاپ مورد استفاده قرار دهید. چاپ سر رسید و مجله های مختلف معمولا با استفاده از این کاغذ صورت می گیرد. بزرگترین تولید کنندگان جهانی این محصول کشور هایی همچون اندونزی، چین، مالزی و کره جنوبی هستند.

کاغذ غیر اسیدی

این مورد از انواع کاغذ چاپ به محصولاتی گفته می شوند که پی اچ آنها بالا تر از 7 است. این محصول طول عمر زیادی داشته و شما می توانید برای مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید. اگر شما به دنبال چاپ نشریه ها و کتاب های مختلف هستید، استفاده از این کاغذ نتایج مطلوبی را برای شما به همراه خواهد داشت.

جنس این کاغذ و مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن باعث شده اند تا استفاده از آن برای چاپ کتاب های مختلف به گزینه ای مناسب تبدیل شود. توجه داشته باشید که این محصول تغییر رنگ نخواهد داشت.

کاغذ گلاسه

کاغذ گلاسه که با نام هایی همچون Coated paper هم شناسایی می شود، به عنوان سومین محصول موجود در دسته انواع کاغذ چاپ شناخته شده است. این محصول یک کاغذ دو رو است که مقاومت زیادی را از خود در شرایط مختلف نشان می دهد.

خیلی از افراد این محصول را به عنوان مرغوب ترین مدل کاغذ نیز شناسایی می کنند. جالب است بدانید که این محصول در دو مدل مات و براق در بازار عرضه می شود. این محصول برای طراحی کاربرد داشته و نام دیگر آن Art paper است.

کاغذ بالکی

کاغذ چاپ

یکی از مدل های کمتر شناخته شده کاغذ، بالکی می باشد. کاغذ های بالکی حجیم شده هستند. این محصولات در دسته کاغذ های مکانیکال قرار گرفته و شما می توانید از آنها در موقعیت های مختلفی استفاده کنید.

جالب است بدانید که این محصول می تواند جایگزین مناسبی برای انواع کاغذ تحریر و کاغذ گلاسه باشد. معمولا شرکت های تولید کننده از بهترین مدل های خمیر کاغذ در جهت ساخت این محصول استفاده می کنند.

کاغذ روزنامه

کاغذ روزنامه به یکی از ارزان قیمت ترین مدل های کاغذ گفته می شود. این محصول قدرت جذب فوق العاده بالایی داشته و با استفاده از آن شما می توانید روزنامه چاپ کنید. این محصول با استفاده از تفاله چوب تولید می شود.

معمولا عملیات مکانیکال بر روی این مدل از کاغذ انجام نمی شود. در ضمن، این مورد از انواع کاغذ چاپ به راحتی نور را از خود عبور می دهد. داشتن لایه های نازک و مقاومت پایین از جمله مهم ترین ویژگی های این محصول شناخته شده اند.

کاغذ پلاستیکی

انواع کاغذ چاپ

کاغذ پلاستیکی آخرین محصولی است که ما قصد بررسی و تحلیل آن را داریم. این مورد از انواع کاغذ چاپ با استفاده از پلاستیک یا لاتکس تولید می شود. جالب است بدانید که این محصول حاوی یک کاغذ عادی همراه با پوشش پلاستیکی می باشد.

این محصول کمی گران قیمت تر از کاغذ های معمولی hsj. چرا که در ساخت آن تیم های تولید کننده از یک سری مواد اولیه قوی و جالب استفاده کرده اند. اگر شما به دنبال تولید لوازم ضد آب هستید، استفاده از این کاغذ به شما توصیه می شود.

در لیست زیر شما می توانید چند مورد از مهم ترین کاربرد های کاغذ پلاستیکی را مشاهده کنید.

  • تولید نقشه
  • تولید کتاب های ضد آب
  • تولید پوشش های ضد آب
  • تولید کتاب های کودکانه ضد آب

شما باید به این مسئله هم توجه داشته باشید که جنس این مورد از انواع کاغذ چاپ به شدت زبر و خشن است. ولی در عوض شما می توانید آن را بشویید و در صورت کثیف شدن دوباره آن را تمیز نمایید. برای تهیه این کاغذ بهتر است در ابتدا بودجه خود را بررسی کنید. خیلی از افراد به علت داشتن بودجه محدود از این کاغذ استفاده نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *