رپرتاژ آگهی

نقش لیبل در صنعت بسته بندی محصولات – مشاوران کسب و کار هومه

طباعة ملصقات المنتجات العراقية-min

نقش لیبل در صنعت بسته بندی محصولات و تاثیر آن بر میزان فروش

لیبل، بر روی هر بسته بندی چسبیده می شود. لیبل یک کاغذ از جنس ها و متریال های گوناگون است که ارزش محصول را به مشتریان خود منتقل می کند. و جدای از مساله بسته بندی، میتوان لیبل را اولین نقطه و عامل تماس مشتری و محصول دانست.

به نگارش مجموعه چاپ و طراحی لیبل پشت چسبدار هومه، بسته بندی محصولات در دنیای رقابتی امروز نقش مهمی بر تاثیرگذاری محصولات از نگاه مشتریان دارد. بسته بندی بعنوان یک ابزار کاربردی با طراحی خوب و چشم نواز می تواند مفهومی فراتر از یک بسته بندی را روایت کند.

بسته بندی در روزهای نه چندان دور، بعنوان جعبه ای برای محصور کردن محصول و هرچیزی که کالا درون آن قرار می گرفت، شناخته می شد.

امروزه با طراحی زیبا و توجه به جزئیات مناسب محصول، شما بعنوان یک مصرف کننده می توانید به ماهیت محصول درون بسته بندی پی ببرید و بفهمید که چگونه می توان آن را به کار بست؛ این محصول برای چه افرادی تولید شده و مهم تر از همه آن که باید آن را خرید یا نه؟

بسته بندی امروز برای مای مصرف کننده یک موضوع ساده نیست، پس تولید کننده ها نیز نباید به سادگی از کنار آن بگذرند.

چرا لیبل مهم است؟

چاپ لیبل رول صادراتی

اول مهرماه وقتی یک به یک معلم اسم مان را میخواند و کتاب های درسی مان را تحویل می داد. در آخر بلند میشد و با مهربانی و یک شوخی و کلی نصیحت های جور واجور، با جدیت رو به ما نگاه می کرد و می گفت: حتما کتاب های تان را جلد کنید و اسم تان را روی آن بنویسید که فردا گم نشود. وقتی وارد خانه می شدیم و خانواده از این موضوع مطلع می شدند تیم بسته بندی و برچسب خانه شامل پدر و مادر یا برادر و خواهر بزرگ تشکیل می شد!!!!!! نام و نام خانوادگی، نام کلاس، نام معلم، نام مدرسه بر روی برچسب کتاب و دفتر ها نوشته و چسبیده می شد. و به راحتی قابل شناسایی می شد. و امروز یک نوستالژی شیرین است! یادش بخیر!

لیبل همان برچسب روی کتاب و دفتر ما است و اگر با احساسات ما بتواند رابطه خوبی برقرار کند، می تواند با تولیدات و محتواهای درونش برای ما یک دنیا نوستالژی شیرین باشد. یک شیرینی مدام که عامل مهمی در حفظ اعتماد و ماندگاری مشتری است.

لیبل چه خصوصیاتی دارد؟

تیم بسته بندی خانه را که یادتان نرفت! افراد تیم برای مان کاغذ کادوهای متفاوت می خریدند که با دیگران فرق کند، برچسبی را روی کاغذ کادو می زند و بعد کاغذ کادو را پلاستیک می زند تا پاره نشود و برچسب خراب و پاک نشود. انگار اگر جلد کتاب و برچسب کتاب از بین می رفت حتما کتاب از بین می رفت یا گم میشد. واقعا اینگونه بود؟؟؟

آدامس هایی که داخل شان عکس های چسب دار بود را یادتان هست یا هنوز از آنها می خرید؟ آدامس لاویز یا سین سین؟ یادش بخیر! چقدر لذت می بردیم وقتی آنها را بر روی وسایلی که دوست داشتیم می چسباندیم.

امروز که بزرگ شده ایم، برچسب محصولات که امروز به نام لیبل شناخته می شوند، همین حس را برای ما دارند؟ نکته ای که در صنعت تولید باید به آن توجه کرد. باید حواسمان باشد که بسته بندی در کنار برچسب می تواند طعم خاطره انگیز یک محصول را سال های سال زنده نگه دارد.

بعنوان یک تولید کننده آیا حواسمان به این نکته بوده که برچسب محصول می تواند هویت خاطره انگیر محصول شما باشد؟ آیا مگر غیر از این است که اولین آگاهی مشتری از محصول شما با مطالعه لیبل کامل می شود؟ آیا مگر غیر از این است که لیبل یک عامل مهم در پیشگیری از خرید و فروش محصولات تقلبی در بازار است؟ آیا مگر غیر از این است که لیبل می تواند در یک نگاه شما را به مشتری معرفی کند؟

لیبل هویت محصول است. لیبل همانند مدرسه یی است که با حضور معلمانی که در آن فعالیت دارند شما را به آن هدفی که در ذهن تان هست، می رساند. معلمان این مدرسه اطلاعاتی مفیدی است که بر روی لیبل درج می شود. در یک کلام می توان دریافت که لیبل در تولید نقش مهمی برای تولیدکننده و مصرف کننده دارد.

بر روی لیبل محصول چه باید بنویسیم؟

اطلاعات بر روی لیبل شامل سه بخش است که هر کدام داستان و اهمیت خود را دارند.

  1. برند یا نام تجاری ( Brand )

برند سازی یا برندینگ در عصر جدید یکی از مهم ترین عوامل موفقیت یا شکست هر شرکت یا تولید کننده ای است. نحوه قرار گیری برند و جذابیت آن بر روی بسته بندی محصول بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از عوامل جدایی ناپذیر لیبل و برچسب محصولات است.

  • برچسب توضیحات ( descriptive )

توضیحات بخش مهمی از لیبل محصول را تشکیل میدهد و حاوی اطلاعات و توضیحات درباره محصول است. فضای محصول عامل تعیین کننده ای در مقدار توضیحات کالاست. ترجیح اغلب افراد هنگام خرید یک کالا، توضیحات مختصر و مفید در مورد جزئیات قابل لمس محصول است.

  • رتبه لیبل محصول ( grade label  )

رتبه لیبل بخشی است که شامل جدول فوائد محصول، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا، بارکد و انواع احتیاط هنگام استفاده از محصول است.

امروز با پیشرفت تکنولوژی و وابستگی مردم به غذاهای آماده، در کنار سه قسمت فوق، «  هشدار سلامتی » نیز درج می شود. بطور مثال: میزان کالری بروی محصولات غذایی، برچسب مضر بودن بر روی محصولات دخانی و …

انواع لیبل :

چاپ لیبل رول صادراتی

در صفحه لیبل پشت چسب دار بصورت جامع تمامی چسب ها را توضیح داده ایم. در این مقاله فقط به اشاره یی اکتفا می کنیم.

لیبل امنیتی

لیبلی که جهت بالابردن ضر یب امنیتی بسته بندی محصول همراه با هولوگرام

لیبل خام جهت درج اطلاعات متغیر 

این لیبل جهت درج اطلاعات متغیر نظیر بارکد و اطلاعات محصول به کار می رود

لیبل جهت درج اطلاعات ثابت یا برچسب اموال ( Asset Label ) :

از این برچسب برای حفظ و رهگیری دارایی های شرکت استفاده میشود و کاملا قابلیت رهگیری اموال را به مدیر میدهد.

لیبل مصارف صنعتی و شیمیایی

عمدتا از متریال های پی وی سی نظیر متالایز و پی وی سی صدفی جهت مقاومت در برابر اشعه آفتاب حلال های شیمیایی و مواد روغنی به کار می رود

هولوگرام لیبل

جهت بالابردن ضریب امنیتی بسته بندی محصول جهت جلوگیری از جعل و کپی سازی

برای ما چه لیبلی مناسب است؟

لیبل ها به تناسب نوع جنس و کیفیت کاربردهای متفاوتی دارند. و هر کسب و کاری نیز به تناسب نوع محصول، تکنولوژی مورد استفاده، کیفیت محصول، نوع مشتری و هدف فروش خود، لیبل مختص یه خود را می طلبد. به همین دلیل امروزه با تنوع محصولات، پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی، تغییر سبک زندگی، تنوع بازارهای تولیدی و محصولات وارداتی مسیر بسته بندی و طراحی و چاپ لیبل و هدف نهایی کسب و کار که فروش محصول است را با چالش ها و سختی های فراوانی روبرو کرده است.

زمان نقش مهمی در مسیر حرکت و رشد هر کسب و کار و حرفه یی دارد. و مشورت با خبرگان راهکاری مناسب در مهندسی زمان و مدیریت است. برای سفارش و چاپ لیبل باید شرکتی را انتخاب کنیم که برخی یا تمامی فاکتور های زیر را داشته باشد:

  • تجربه و سابقه بالا در تولید و چاپ انواع لیبل
  • کیفیت بالای چاپ و دستگاه های چاپی پیشرفته و به روز
  • داشتن نمونه کار های متعدد در حوزه چاپ
  • همکاری با برند های معتبر

کلام آخر

تیم چاپ و طراحی گروه مشاوران کسب و کار هومه، با سابقه بیش از ۲۰ ساله متخصص در چاپ انواع هولوگرام امنیتی، لیبل و برچسب اموال است. مدیریت جوان، تعداد مشتریان راضی، کیفیت محصول چاپی، تحویل به موقع، سفارش گیری بدون نیاز به حضور مشتری و امکان چاپ رول با حداقل تیراژ ممکن از جمله ویژگی های این تیم است .

 

 

دور الملصقات فی صناعه تغلیف المنتجات وتأثیرها على المبیعات

طباعه ملصقات المنتجات العراقیه-min

الملصق عالق على کل عبوه. الملصق عباره عن ورق مصنوع من أنواع ومواد مختلفه تنقل قیمه المنتج إلى عملائها. بصرف النظر عن مشکله التغلیف ، یمکن اعتبار الملصق نقطه الاتصال الأولى بین العمیل والمنتج.

لکتابه مجموعه الطباعه وتصمیم ملصق الملصق على ظهر هومه ، فی عالم الیوم التنافسی ، تغلیف المنتجات یلعب دورًا مهمًا فی تأثیر المنتجات علی عیون العملاء. یمکن للتعبئه ان تکون کأداه عملیه بتصمیم جید ولافت للنظر و أن تروی مفهومًا یتجاوز الحزمه.

فی الأیام غیر البعیده ، عُرفت التعبئه على أنها صندوق لإحاطه المنتج وکل شیء یوضع فیه المنتج.

الیوم ، مع التصمیم الجمیل والاهتمام بالتفاصیل المناسبه للمنتج ، یمکنک کمستهلک فهم طبیعه المنتج داخل العبوه وفهم کیفیه استخدامها ؛ لأی شخص صنع هذا المنتج والأهم من ذلک یجب علیک شرائه أم لا؟

الیوم لا یعد التغلیف أمرًا بسیطًا بالنسبه للمستهلکین ، لذلک یجب على المصنّعین ألا یتجاهلوه بساطته.

لماذا التسمیه مهمه؟

فی الأول من أکتوبر ، عندما دعا المعلم أسماءنا واحده تلو الأخرى وسلم کتبنا المدرسیه. فی النهایه ، کان ینهض وینظر إلینا بلطف ومزحه وکثیر من النصائح ، ویقول: احرص على تغطیه کتبک وکتابه اسمک علیها حتى لا یضیعوا غدًا. عندما دخلنا المنزل واکتشفت الأسره ذلک ، تم تشکیل فریق التعبئه والتغلیف فی المنزل ، بما فی ذلک الوالدین أو الإخوه والأخوات الأکبر !!!!!! تمت کتابه الأسماء والألقاب وأسماء الصفوف وأسماء المعلمین وأسماء المدارس ولصقها على ملصقات الکتب والدفاتر. وکان من السهل التعرف علیها والیوم الحنین حلو! تذکر هذا جیدا!

الملصق هو نفس الملصق الموجود على کتابنا ودفترنا ، وإذا کان بإمکانه إنشاء علاقه جیده مع مشاعرنا ، فیمکن أن یکون عالمًا من الحنین الجمیل بالنسبه لنا بمنتجاته ومحتویاته. حلاوه ثابته عامل مهم فی الحفاظ على ثقه العملاء وطول العمر.

ما هی خصائص الملصق؟

أنت لم تنس فریق التعبئه المنزلیه! قام أعضاء الفریق بشراء أوراق هدایا مختلفه لنا تختلف عن الآخرین ، ووضعوا ملصقًا على ورق الهدایا ثم وضعوا بلاستیکًا على بورق الهدایا حتى لا یتمزق ولا یتلف الملصق أو یمحى. یبدو أنه إذا تم إتلاف غلاف الکتاب وملصق الکتاب ، فمن المؤکد أن الکتاب سیتلف أو یفقد. هل کانت حقا هکذا ؟؟؟

هل تتذکر العلکه التی علقت بداخلها صور أم مازلت تشتریها؟ صمغ لاویز ( Lovis ) أم سی سین ( Sin Sin ) ؟ تذکر جیدا! ما مقدار المتعه التی اعتدنا أن نلصقها بالأشیاء التی نحبها.

الیوم ، عندما کبرنا ، هل تحمل ملصقات المنتجات المعروفه نفس الشعور بالنسبه لنا؟ هنالک نقطه یجب الانتباه إلیها فی صناعه الإنتاج. یجب أن ندرک أن العبوه جنبًا إلى جنب مع الملصق یمکنها أن تحافظ على الطعم اطنتج الذی لا یُنسى طوال سنوات الحیاه.

کشرکه مصنعه ، هل ندرک أن ملصق المنتج یمکن أن یکون هویه لا تنسى لمنتجک؟ هل یکتمل إدراک العمیل الأول لمنتجک من خلال قراءه الملصق؟ و هل أن الملصق عامل مهم فی منع بیع وشراء المنتجات المقلده فی السوق؟ هل الملصق یمکن أن یقدمک للعمیل فی لمح البصر؟

الملصق هو هویه المنتج. الاعلان مثل المدرسه التی تقودک إلى الهدف الذی تفکر فیه بوجود المعلمین الذین یعملون هناک.

معلموا هذه المدرسه تمثیل معلومات المفیده مدرجه على الملصق. باختصار ، یمکن ملاحظه أن الملصق یلعب دورًا مهمًا فی الإنتاج للمنتج والمستهلک.

ماذا نکتب على ملصق المنتج؟

تتکون المعلومات الموجوده على الملصق من ثلاثه أجزاء ، لکل منها قصته وأهمیته.

  1. العلامه التجاریه أو الاسم التجاری( Brand )

تعتبر العلامه التجاریه فی العصر الجدید من أهم عوامل النجاح أو الفشل لأی شرکه أو منتج. تعد الطریقه التی یتم بها وضع العلامه التجاریه وجاذبیتها على عبوه المنتج أمرًا مهمًا للغایه وهی أحد العوامل التی لا تنفصل عن ملصقات المنتجات وعلاماتها

  1. وصف التسمیه( descriptive )

الوصف جزء مهم من ملصق المنتج ویحتوی على معلومات وشروحات حول المنتج. تعد مساحه المنتج عاملاً محددًا فی مقدار وصف المنتج. یفضل معظم الناس عند شراء منتج ما وصفًا موجزًا ​​ومفیدًا للتفاصیل الملموسه للمنتج

تصنیف ملصق المنتج ( grade label  )

تصنیف الملصق هو جزء یتضمن جدول فوائد المنتج وسلسله الإنتاج وتواریخ الإنتاج وانتهاء الصلاحیه والرموز الشریطیه وأنواع الاحتیاطات عند استخدام المنتج.

الیوم ، مع تقدم التکنولوجیا واعتماد الناس على الأطعمه الجاهزه ، إلى جانب الأجزاء الثلاثه المذکوره أعلاه ، یتم أیضًا تضمین “التحذیر الصحی”. على سبیل المثال: کمیه السعرات الحراریه فی المنتجات الغذائیه ، الضرر على منتجات التبغ ، وما إلى ذلک.

أنواع الملصقات:

لقد شرحنا بشکل شامل جمیع المواد اللاصقه على صفحه الملصق الخلفیه. فی هذه المقاله ، سنقوم فقط بالإشاره.

نقش لیبل در صنعت

مشاوران کسب و کار هومه

التسمیه الأمنیه

ملصق بهولوغرام لزیاده عامل الأمان لتعبئه المنتج

 

التسمیه الأولیه لإدخال المعلومات المتغیره

تُستخدم هذه التسمیه لإدراج معلومات متغیره مثل الرمز الشریطی ومعلومات المنتج

تسمیه لإدخال معلومات ثابته أو تسمیه خاصیه( Asset Label )

تُستخدم هذه التسمیه للحفاظ على أصول الشرکه وتتبعها وتمنح المدیر القدره على تتبع الممتلکات

ملصقات للاستخدامات الصناعیه والکیمیائیه

وهی مصنوعه بشکل أساسی من مواد PVC مثل PVC المعدنی والصدفی لمقاومه أشعه الشمس والمذیبات الکیمیائیه والمواد الزیتیه.

تسمیه الهولوغرام

زیاده عامل الأمان لتغلیف المنتج لمنع التزویر والنسخ

ما هی التسمیه المناسبه لنا؟

الملصقات لها استخدامات مختلفه حسب نوع الماده وجودتها. وکل عمل یحتاج إلى ملصقه  الخاص وفقًا لنوع المنتج والتکنولوجیا المستخدمه وجوده المنتج ونوع العمیل وهدف المبیعات. لهذا السبب ، الیوم ، مع تنوع المنتجات ، والتقدم فی تقنیات الاتصال ، وتغییر نمط الحیاه ، وتنوع أسواق الإنتاج والمنتجات المستورده ، ومسار التعبئه والتغلیف وتصمیم وطباعه الملصقات والهدف النهائی للأعمال ، وهو بیع المنتجات ، واجه العدید من التحدیات والصعوبات.

یلعب الوقت دورًا مهمًا فی حرکه ونمو أی عمل ومهنه. والتشاور مع الخبراء هو الحل المناسب فی هندسه وإداره الوقت. لطلب الملصقات وطباعتها ، یجب أن نختار شرکه لدیها بعض أو کل العوامل التالیه:

  • خبره وخلفیه عالیه فی إنتاج وطباعه جمیع أنواع الملصقات
  • طباعه عالیه الجوده وأجهزه طباعه متطوره وحدیثه
  • لها العدید من الحقائب فی مجال الطباعه
  • التعاون مع العلامات التجاریه ذات السمعه الطیبه

 

الکلمه الأخیره

فریق الطباعه والتصمیم فی Homeh Business Consultants Group ، الذی یتمتع بخبره تزید عن 20 عامًا ، متخصص فی طباعه جمیع أنواع الصور المجسمه الأمنیه والعلامات وبطاقات الممتلکات. من بین خصائص هذا الفریق الإداره الشابه ، وعدد العملاء الراضین ، وجوده المنتج المطبوع ، والتسلیم فی الوقت المناسب ، والطلب دون الحاجه إلى وجود العمیل ، وإمکانیه طباعه القوائم بأقل قدر ممکن من التداول.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *